Saturday, July 6, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهایلان ماسک از تکمیل تامین مالی ۶ میلیارد دلاری برای شرکت هوش مصنوعی خود با نام ایکس ای‌آی (xAI) خبر داد. این سرمایه گذاری ارزش ایکس ای‌آی را تنها ۱۱ ماه پس از تأسیس، به ۲۴ میلیارد دلار رسانده است.

با این وجود، این شرکت همچنان از رقیب اصلی خود یعنی اوپن ای‌آی (OpenAI) که ارزشی معادل ۸۰ میلیارد دلار دارد، عقب است.
در این دور تامین مالی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگی همچون فیلیدیتی (Fidelity)، اندرسون هورویتز (Andreessen Horowitz)، وی‌وای کپیتال (Vy Capital)، کینگدم هولدینگ (Kingdom Holding) و شاهزاده الولید بن طلال حضور داشتند.

RamzarzRamzarzخرید سریع GROK!
فقط با 10 هزار تومان گروک را در ارزپلاس معامله کنید!




خرید GROK


هدف اصلی ایکس ای‌آی، توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی مفید برای جامعه و در نهایت، درک ماهیت واقعی جهان هستی است. برای رسیدن به این هدف، ایلان ماسک از دنبال‌کنندگان ۱۸۴ میلیونی خود در پلتفرم X دعوت کرده است تا به این شرکت بپیوندند.
اولین محصول ایکس ای‌آی یک چت بات هوش مصنوعی به نام گروک (Grok) است. نسخه ۱.۵ این چت بات که در آوریل معرفی شد، توانایی درک تصاویر را نیز پیدا کرده است. شبکه معماری گروک-۱ هم به صورت متن باز در اختیار عموم قرار گرفته است.
با وجود اینکه گروک از نظر تکنولوژی هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، ایلان ماسک معتقد است که می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۴ به رقیبی جدی برای چت‌ جی‌پی‌تی (Chat-GPT) و دیپ‌مایند (Deepmind) گوگل تبدیل شود.
در زمان نگارش این خبر، قیمت میم کوین هم نام با ربات هوش مصنوعی گروک (GROK) در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۱۸ درصد افزایش یافته و به محدوده ۰.۰۱۹ دلار رسیده است.elon-musk-xai-raises-6-b-chatgpt-competitor


منبع

کوین تلگراف





Source
#جذب #سرمایه #میلیارد #دلاری #توسط #شرکت #ایلان #ماسک #قیمت #میمکوین #GROK #افزایشی #شد

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply