Wednesday, July 3, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهحساب X (توییتر) تعدادی از اینفلوئنسرها و افراد مشهور در دو روز گذشته مورد حمله هکری قرار گرفته و از حساب آن‌ها برای تبلیغ پروژه‌های مختلف سوءاستفاده شده است. یکی از قربانیان این هک، سرمایه‌گذاری با نام مستعار GCR است که به کسب سود‌های کلان از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال شناخته می‌شود.

در تاریخ ۲۶ می، پست‌هایی در مورد توکن‌های اوردی (ORDI) و لونا ۲ (Luna۲.۰) در حساب GCR منتشر شد و طی مدت کوتاهی پس از آن، قیمت این دو ارز دیجیتال به ترتیب ۶ و ۲۷۴ درصد افزایش یافت.
هکر می‌توانست از این حساب برای تبلیغ توکن‌هایی با ارزش بازار پایین‌تر استفاده کند، اما ترجیح داد که از این دو توکن‌ معروف استفاده نماید که باعث محدود شدن سود وی شد.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


کارشناسان هشدار داده‌اند که هک حساب GCR می‌تواند تنها بخشی کوچک از یک حمله گسترده‌تر به حساب‌های افراد مشهور در X باشد.
به عنوان مثال، پستی در حساب رپر معروف آمریکایی، دیمیتری لزلی راجر (Dimitri Leslie Roger) با نام کاربری «Rich The Kid» منتشر شد که کاربران را به خرید میم‌کوین ریچ (RICH) تشویق می‌کرد. تا کنون هیچ بیانیه‌ای مبنی بر هک شدن حساب این رپر منتشر نشده، اما پست مذکور حذف شده است.
تقریباً در همان زمان، یک میم‌کوین جدید با نام جنر (JENNER) در حساب کاربری کیتلین جنر (Caitlyn Jenner) تبلیغ شد. طبق داده‌های دکس‌اسکرینر (DEX Screener)، این توکن از زمان عرضه، به ارزش بازار ۲۷.۱ میلیون دلاری دست یافته است.
در حالی که برخی معتقدند ویدیو منتشرشده از این حساب برای تبلیغ توکن مذکور نوعی دیپ‌فیک است، اما جنر و وکیل او سوفیا هاچینز (Sophia Hutchins) عنوان کرده‌اند که این ویدیوها حقیقی هستند.
از طرفی، تشابه کیف پول عرضه‌کننده توکن‌ JENNER با برخی توکن‌های دیگر نظیر DOLL و SOULJA، موجب شک و تردید کارشناسان شده است. جنر و هاچینز نسب به این روابط ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند.



Source
#هک #گسترده #حساب #سلبریتیها #در #مراقب #توکنهای #مشکوک #تبلیغشده #باشید

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply