Saturday, July 6, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهدادگاه سلطنتی سات‌وارک در لندن، زنی به نام جیان ون (Jian Wen) را به جرم پولشویی با بیت‌کوین مرتبط با یک کلاهبرداری میلیاردی به حدود ۷ سال حبس محکوم کرد.

ون که سابقاً کارمند فست فود بوده، متهم است که طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ حدود ۱۵۰ هزار بیت کوین را به ارزش تقریبی ۵.۶ میلیارد دلار برای یک زن چینی پولشویی کرده است. مقامات اجرایی موفق به توقیف بیش از ۶۱ هزار بیت کوین به ارزش بیش از ۴ میلیارد دلار شده‌اند.
ون مدعی است که صرفاً از دستورات یک زن پیروی کرده و از غیرقانونی بودن آن بی‌اطلاع بوده است. وکلای او نیز وی را قربانی اصلی این پرونده معرفی کرده‌اند که توسط طراح کلاهبرداری مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


با این حال، دادستان‌ها معتقدند که ون با انگیزه مالی و آگاهی از ماهیت مجرمانه وجوه، نقش مهمی در مدیریت کیف پول رمزارزی مرتبط با پولشویی ایفا کرده است.
هیئت منصفه نیز پس از محاکمه‌ای دوماهه که طی آن شواهد متعددی از جمله پیام‌های واتس‌اپ ارائه شد، ون را در یک مورد پولشویی مجرم شناخته است.
این زن ۴۲ ساله پیش از این زندگی ساده‌ای داشته و پس از شروع همکاری با فرد مظنون، به اقامت در عمارتی مجلل و خریدهای لوکس روی آورده است. قاضی پرونده نیز با اشاره به این موضوع بر آگاهی ون از ماهیت درآمدهای خود تأکید کرد.
روز چهارشنبه اتحادیه اروپا، مقررات جدید مبارزه با پولشویی (AMLR) را با هدف تنظیم فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات دارایی رمزارزی (CASP) تدوین کرد و به واحدهای اطلاعات مالی (FIU) اختیار بیشتری برای شناسایی و مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم داده است.
این قوانین بر صرافی‌های تحت نظارت مقررات بازارهای دارایی‌های رمزارزی (MiCA) تأثيرگذار خواهد بود و آنها را ملزم به گزارش فعالیت‌های مشکوک به نهادهای مربوطه می‌کند.



Source
#سال #زندان #در #انتظار #زن #۴۲ #ساله #به #خاطر #پولشویی #با #بیتکوین

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply