Thursday, July 4, 2024


برخلاف ETFهای اسپات بیت کوین که از طریق رای‌گیری توسط یک کمیته پنج نفره از جمله رییس SEC، گری گنسلر، تایید شد، ETFهای اسپات اتر توسط بخش تجارت و بازار این کمیسیون تایید شدند.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) صندوق‌های ETF اسپات اتر را در ۲۳ می (۳ خرداد) تصویب کرد؛ اما روند تایید آن‌ها کمی با تایید ETFهای اسپات بیت کوین در ماه ژانویه متفاوت بود.

تایید ETFهای اسپات اتر با اما و اگر

کمیسیون بورس پرونده‌های ۱۹b-4 هشت شرکت متقاضی شامل بلک راک، فیدلیتی، گری اسکیل، بیت وایز، ون اک، آرک اینوست، اینوسکو گلکسی و فرانکلین تمپلتون را تایید کرد اما از اظهار نظر فراتر از تصمیم رسمی خودداری کرد.

در پرونده رسمی آمده است:
برای کمیسیون، توسط بخش تجارت و بازار، طبق اختیارات تفویض شده.

در حالی که بسیاری در جامعه ارزهای دیجیتال در مورد تفاوت در روند تأیید دو ETF کریپتو کنجکاو بودند، جیمز سیفرت (James Seyffart)، تحلیلگر ETF بلومبرگ، گفت این امر طبیعی است.

وی دراین باره گفت:
معمولا برای بسیاری از تاییدیه‌ها کارها به همین شکل انجام می‌شوند و کمیسیون SEC برای هر تصمیم یا هر سندی رای رسمی نمی‌دهد. اما خیلی خوب بود که ببینیم خطوط سیاسی به کجا کشیده شده است.

 با این حال، به نظر می‌رسد که همه با این تحلیل سیفرت قانع نشده‌اند. یکی از کاربران در پلتفرم X تاکید کرد که یک کمیسیونر می‌تواند این تصمیم را ظرف ۱۰ روز آینده به چالش بکشد و دلیل اصلی اختیارات تفویض شده پنهان کردن آرا است، زیرا ممکن است آنها سیاسی تلقی شوند.

یکی دیگر از کاربران X نیز تصمیم SEC را به عوامل متعددی از جمله فشار سیاسی، انتخابات آتی و اجرای قوانین زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی نسبت داد.

یکی دیگر از تفاوت‌های عمده بین فرآیندهای تأیید دو ETF کریپتو این است که همه ۱۱ شرکت متقاضی ETF بیت کوین یک روز پس از تأیید شروع به معامله کردند، زیرا آن‌ها مجوز S-1 را هم دریافت کرده بودند.

اما ETFهای اسپات اتر ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها تا عرضه در صرافی‌ها فاصله داشته باشد؛ زیرا هنوز مجوز S-1 را از کمیسیون بورس دریافت نکرده‌اند.

احتمال آغاز معاملات از اواسط ژوئن

سیفرت اظهار داشته است که این فرآیند ممکن است چند هفته و احتمالا تا پنج ماه طول بکشد. اریک بالکوناس  (Eric Balchunas)، یکی دیگر از تحلیلگران بلومبرگ نیز راه‌اندازی این صندوق‌ها را در اواسط ژوئن پیش‌بینی کرده است.

علت کاهش قیمت اتریوم پس از تایید چه بود؟

در حالی که قیمت اتریوم پیش از تایید تا ۳٬۹۴۹ دلار هم افزایش یافته بود، پس از تصمیم SEC تنها ۱٪ افزایش یافت. در زمان تایید، ETH با قیمت ۳٬۸۴۰ دلار معامله می‌شد. پس از آن قیمت تا ۳٬۴۹۸ دلار نیز کاهش یافت و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۳٬۷۵۲ دلار معامله می‌شود.

یکی از علت‌های کاهش قیمت را می‌‌توان به تایید فایل S-1 و شروع نشدن معاملات این صندوق‌ها بلافاصله پس از تایید اشاره کرد.

علت دوم نیز می‌تواند به رویداد خرید با شایعه تایید شدن ETF و فروش با خبر تایید این صندوق‌ها مرتبط باشد؛ چرا که قیمت اتریوم پیش از تایید افزایش یافته بود و به نوعی بازار انتظار این تایید را داشت. در نتجیه پس از تایید بسیاری به فروش اتریوم روی آوردند.



Source
#سرانجام #ETFهای #اسپات #اتر #تایید #شدند #اما #گری #گنسلر #به #آنها #رای #نداد #علت #چیست

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply