Sunday, June 23, 2024


زمان مطالعه: 4 دقیقهعده‌ای از تحلیلگران بر این باورند که قیمت اتریوم علی‌رغم توقف در محدوده ۳۸۰۰ دلار، پتانسیل رشد مجدد و صعود به سطوح بالاتر را دارد. این خوش‌بینی ناشی از چند عامل کلیدی است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

افزایش احتمال تایید ETF اسپات اتریوم

یکی از دلایل اصلی، افزایش انتظارات برای تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم در ایالات متحده است. انتشار این خبر باعث جهش بیش از ۲۶ درصدی قیمت اتریوم دو روز گذشته شده است.
با وجود عقب‌نشینی اندک قیمت از سقف ۳۸۰۰ دلار، افزایش احتمال تایید این ETFها از ۲۵ درصد به ۷۵ درصد و همچنین، عوامل فاندامنتال و معیارهای درون زنجیره‌ای، حاکی از تداوم روند صعودی هستند.

افزایش سود باز معاملات اتریوم

دومین عامل کلیدی، افزایش تمایل معامله‌گران به خرید اتریوم است.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


داده‌های شرکت تحلیل کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهند که پس از انتشار شایعاتی در مورد تغییر موضع کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در قبال تأیید صندوق‌های ETF اسپات اتریوم در ۲۰ می، سود باز این رمزارز در بازار مشتقات از ۲.۸ میلیون به ۳.۲ میلیون اتر رسید. این رقم در حال حاضر بالاترین سطح از ژانویه ۲۰۲۳ است.
تحلیلگران این شرکت بر این باورند که معامله‌گران با پیش‌بینی تأیید احتمالی صندوق‌های ETF، به طور گسترده اقدام به باز کردن موقعیت‌های لانگ کرده‌اند. در حال حاضر، سود باز اتریوم بر حسب دلار آمریکا نیز به رکورد ۱۴.۶۸ میلیارد دلار رسیده است.

افزایش معاملات آتی اتریوم نسبت به بیت کوین

عامل سوم، افزایش علاقه معامله‌گران به اتریوم نسبت به بیت کوین است. بر اساس داده‌های کریپتوکوانت، در حال حاضر تعداد سفارشات خرید اتریوم در بازار آتی دائمی نسبت به سایر انواع سفارشات بیشتر است. این موضوع نشان‌دهنده تمایل بالای معامله‌گران به خرید اتریوم بوده و می‌تواند فشار رو به بالایی بر قیمت وارد کند. نسبت سود باز معاملات اتریوم به بیت کوین از ۰.۵۴ به ۰.۶۷ در ۲۰ می افزایش یافته که بالاترین رقم از ابتدای سال است.
در همین راستا، داده‌های مشابهی از تریدینگ‌ویو (TradingView) نشان می‌دهند که جفت ارز معاملاتی ETH/BTC با افزایش ۱۹.۶ درصدی از کف ۰.۰۴۵۷۲ به بالاترین سطح دو ماهه خود یعنی ۰.۰۵۴۷۱ در ۲۱ می رسیده است.

افزایش انباشت اتریوم

آخرین عامل مورد بررسی، افزایش انباشت اتریوم است. داده‌های کریپتوکوانت حاکی از آن است که پس از انتشار شایعات تأیید صندوق‌های ETF، تقاضا برای خرید اتریوم از سوی هولدرها افزایش یافته است.
هولدرها در روز ۲۰ می، بیش از ۱۰۰ هزار اتریوم خریداری کردند که بالاترین سطح خرید روزانه از سپتامبر ۲۰۲۳ به شمار می رود.
شرکت تحلیل داده سنتیمنت (Santiment) نیز خاطرنشان کرده که در حالی که احساسات کلی نسبت به بیت کوین و سولانا منفی است، اما خوش‌بینی نسبت به اتریوم به بالاترین سطح خود از سپتامبر ۲۰۲۳ رسیده است.
در این میان، شاخص ترس و طمع کریپتو هم به ۷۶ رسیده که نشان‌دهنده ورود بازار به منطقه طمع شدید است. این شاخص در هفته گذشته برابر با ۶۴ بود.



Source
#محرکی #که #میتوانند #منجر #به #تداوم #رشد #اتریوم #شوند

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply