Saturday, June 22, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهچهارده سال پیش در چنین روزی، یعنی ۲۲ می سال ۲۰۱۰، لازلو هانیچ (Laszlo Hanyecz)، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار فلوریدایی، با خرید دو پیتزا به قیمت ۱۰ هزار بیت کوین، تاریخ‌ساز شد. این اولین تراکنش تجاری محسوب می‌شود که با کمک این ارز دیجیتال انجام شده است.

با توجه به اینکه بیت کوین اکنون در محدوده قیمتی ۷۰ هزار دلار معامله می‌شود، ارزش این دو پیتزا در حال حاضر به حدود ۷۰۰ میلیون دلار می‌رسد. چهارده سال پیش این پیتزاها فقط ۴۱ دلار ارزش داشتند.
جامعه کریپتو به منظور بزرگداشت این تراکنش تاریخی، ۲۲ می هر سال را به عنوان روز پیتزای بیت کوین جشن می‌گیرد.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


در سال ۲۰۱۹، هانیچ طی مصاحبه‌ای عنوان کرد که فکر کردن به ثروتی که بیت‌کوین‌های خرج‌شده در سال ۲۰۱۰ می‌توانست برای وی به ارمغان بیاورد، برای سلامتی روان وی مناسب نیست.
در آن زمان، هانیچ به غیر از این دو پیتزا، بسیاری از اقلام دیگر را نیز با استفاده از بیت کوین خریداری کرده بود. وی در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار بیت کوین برای خرید اقلام مختلف هزینه کرده است. این بدان معناست که او در صورت نگهداری این کوین‌ها می‌توانست یکی از بزرگ‌ترین نهنگ‌های بیت‌کوین باشد.
اگرچه طی سالیان گذشته، بیت کوین نتوانسته به عنوان یک روش پرداخت محبوبیت پیدا کند، با این حال، به عنوان یک ابزار ذخیره ارزش، بسیار موفق ظاهر شده است.






Source
#چهاردهمین #سالگرد #روز #پیتزای #بیت #کوین #ماجرای #دو #پیتزای #۷۰۰ #میلیون #دلاری #چیست

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply