Saturday, July 6, 2024


طبق گزارش‌های خبری، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از شرکت‌های متقاضی راه‌اندازی ETF اسپات اتر خواسته است تا پرونده‌های خود را به‌روزرسانی کنند. این موضوع موجب افزایش خوش‌بینی‌ها و در نتیجه رشد قیمت اتریوم شده است.

به گزارش والکس و به نقل از دبلاک، این پرونده‌ها که فرم ۱۹b-4 نامیده می‌شوند، برای اطلاع SEC در مورد تغییر قانون پیشنهادی ثبت می‌شوند و از جمله اسنادی هستند که قبل از اینکه ETF‌های اسپات اتر نقطه‌ای فعال شوند، به چراغ سبز آژانس نیاز دارند.

رشد قیمت اتریوم به دنبال افزایش خوش‌بینی‌ها

وال استریت ژورنال به نقل از افراد مطلع گزارش داد که بخش تجارت و بازار SEC روز دوشنبه به مدیران شرکت‌های متقاضی اعلام کرد که پرونده‌های خود را اصلاح کرده و آنها را با اصلاحیه‌ها مجددا ارسال کنند. همچنین به گزارش کوین دسک، از صرافی‌ها خواسته شده است تا پرونده‌های ۱۹b-4 خود را «به سرعت» به‌روزرسانی کنند.

هر چند، به روز رسانی پرونده‌های ۱۹b-4 یک گام مهم است، اما برای اطمینان از تایید نهایی ETFها باید کارهای بیشتری انجام شود. قبل از شروع رسمی فعالیت این صندوق‌ها، باید درخواست‌های  S-1 آنها نیز تایید شود.

با این حال، هنوز مسیر روشنی برای تایید پرونده S-1 وجود ندارد و این امر برخی از فعالان بازار را نسبت به آنچه ممکن است رخ دهد کمی محتاطانه امیدوار نگه داشته است.

به نظر می‌رسد SEC قصد دارد در مورد این درخواست‌ها قبل از ضرب الاجل مهم در روز پنجشنبه ۲۳ می (۲ خرداد) تصمیم‌گیری کند.

این حرکت حاکی از یک تغییر احتمالی در محیط نظارتی برای ETFهای ارزهای دیجیتال است و به این نکته اشاره می‌کند که SEC ممکن است به زودی این درخواست‌ها را تأیید کند.

از این رو، این اقدام منجر به چرخشی خوش‌بینانه نسبت به تایید ETFها شده است. جیمز سیفرت (James Seyffart) و اریک بالکوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگران بلومبرگ ETF اکنون می‌گویند که شانس تایید این صندوق‌ها از ۲۵٪ به ۷۵٪ افزایش یافته است. آن‌ها به احتمال چرخش ۱۸۰ درجه‌ای موضع SEC در قبال ETFهای اتر اشاره کرده‌اند.

به دنبال پست‌های بالکوناس و سیفرت در پلتفرم X، قیمت اتریوم تقریباً ۱۶٪ افزایش یافت. اتریوم اکنون در حوالی ۳٬۷۰۰ دلار معامله می‌شود.

به گفته یکی از منابع اگاه و ناشناس گفت‌وگو بین حداقل یک شرکت متقاضی و کمیسیون بورس و اوراق بهادار در حال پیشرفت است.

علت چرخش ۱۸۰ درجه‌ای موضع SEC چیست؟

بالکوناس در این مورد به دلایل سیاسی اشاره کرده است.

وی در این باره گفت:
به نظر می‌رسد که برخی از سیاست‌های این موضوع به سرعت تغییر کرده است. در حالی که نمی‌توان با اطمینان گفت اما دولت جو بایدن ممکن است بخواهد در مورد رمزارزها کمتر سرسخت به نظر برسد.

وی افزود مشابه با وتوی احتمالی لایحه SAB 121 توسط بایدن، رد ETF‌های اسپات اتریوم احتمالا می‌تواند به این ایده که دولت رئیس جمهور فعلی ضد کریپتو است، دامن بزند. این در حالی است که دونالد ترامپ رقیب بایدن، خود را به عنوان یک نامزد دوستدار صنعت کریپتو معرفی کرده است.

مدیرعامل Grayscale از سمت خود کناره‌گیری کرد

شب گذشته، پیش از انتشار خبر اقدام SEC، اخباری در مورد کناره‌گیری مایکل سوننشاین (Michael Sonnenshein) مدیرعامل گری اسکیل منتشر شد.

مدیر عامل Grayscale پس از ۱۰ سال استعفا داد و در ۱۵ آگوست (۲۵ مرداد) جای خود را به پیتر مینتزبرگ (Peter Mintzberg) از گلدمن ساکس خواهد داد. مینتزبرگ رئیس استراتژی مدیریت دارایی و ثروت در گلدمن ساکس است. وی بیش از ۲۰ سال تجربه در TradFi دارد و قبلا در بلک راک، OppenheimerFunds و اینوسکو کار کرده است.



Source
#قیمت #اتریوم #به #۳۷۰۰ #دلار #رسید #افزایش #ناگهانی #خوشبینیها #به #تایید #ETF #اسپات #اتر

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply