Sunday, July 7, 2024


 مدتی است که خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه تتر با شرکت چینالیسیس (Chainalysis) برای نظارت بر تراکنش‌ها وارد همکاری شده است . گفته می‌شود این شراکت می‌تواند خطر مسدود شدن کیف پول‌های کاربران ایرانی را افزایش دهد.

به گزارش والکس و به نقل از کوین دسک، این سیستم نظارتی به تتر کمک می‌کند تا آدرس‌های پرخطر را شناسایی کند. این آدرس‌ها معمولا برای دور زدن تحریم‌ها یا فعالیت‌های غیرقانونی مانند تامین مالی تروریسم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خطر مسدود شدن دارایی تتر کاربران ایرانی چقدر است؟

تتر، صادرکننده بزرگترین استیبل کوین USDT، در تاریخ ۲ می (۱۳ اردیبهشت) اعلام کرد که با شرکت نظارت بلاکچین Chainalysis برای نظارت بر تراکنش‌های تتر در بازارهای ثانویه همکاری کرده است.

این سیستم نظارتی شامل انطباق با تحریم‌های بین‌المللی و شناسایی انتقالات غیرقانونی است که می‌تواند با فعالیت‌هایی مانند تامین مالی تروریسم مرتبط باشد. این همکاری به تتر کمک می‌کند تا کیف پول‌های کریپتویی را شناسایی کند که می‌توانند خطراتی داشته باشند یا ممکن است با آدرس‌های غیرقانونی یا تحریم شده مرتبط باشند.

پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیرعامل تتر در بیانیه‌ای گفت:
 همکاری ما با Chainalysis یک گام مهم در تعهد مداوم ما به ایجاد شفافیت و امنیت در صنعت ارزهای دیجیتال است.

اکنون چند روزی است که این خبر با توجه به کاهش قیمت تتر دست به دست می‌شود. حتی برخی کاهش ارزش تتر را به این خبر نسبت می‌دهند. این در حالی است که کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر دلیل اصلی افت قیمت تتر است. گفتنی است تتر اکنون در کانال ۵۸٬۰۰۰ تومان معامله می‌شود.

خطر مسدود شدن دارایی تتر کاربران از قبل نیز وجود داشته است. بنابراین، همواره به کاربران توصیه می‌شود از انتقال تتر به صرافی‌های خارجی به ویژه با مبالغ بالا خودداری کنند. نگهداری تتر در صرافی‌های معتبر ایرانی راه حل بهتری است. جهت انتقال و نگهداری دارایی در کیف پول شخصی نیز بهتر است تتر را به یکی از ارزهای غیرمتمرکز تبدیل کنید.



Source
#ماجرای #تحریمهای #تتر #برای #کاربران #ایرانی #چیست #تاثیرهمکاری #تتر #با #چینالیسیس

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply