Sunday, June 30, 2024


دسترسی به اطلاعات درست، دقیق و لحظه‌ای در مورد هریک از ارزهای دیجیتال و نیز ناشران آنها، برای سرمایه‌گذاران و تریدرهای حرفه‌ای بازار امری بسیار مهم است. امروزه منابع متنوعی می‌توانند این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند. یکی از مهم‌ترین و بهترین آنها، وب‌سایت CryptoRank است؛ وب‌سایتی که برخلاف بسیاری از رقبایش تنها به داده‌های تکنیکال کفایت نمی‌کند. به عبارت دیگر، اگر به دنبال تحلیل فاندامنتال پروژه‌های مرتبط با بلاکچین هستید کریپتو رنک ابزار مناسبی برای شما خواهد بود.

در این مقاله، ضمن معرفی وب‌سایت CryptoRank، امکانات و بخش‌های مختلف آن را شرح می‌دهیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات دقیق و جامع در مورد پروژه‌های کریپتویی هستید، با ما همراه شوید تا با با معرفی یکی از مهم‌ترین ابزارهای دنیای کریپتو شما را یاری کنیم.

معرفی سایت CryptoRank

ابزار کریپتو رنکابزار کریپتو رنک

سرمایه‌گذاران مبتدی و نیمه‌حرفه‌ای ارز دیجیتال معمولا برای دریافت اطلاعات لازم در مورد پروژه‌های کریپتویی به وب‌سایت‌های شناخته‌شده‌ای مانند کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) اکتفا می‌کنند. پلتفرم CryptoRank امکانات گسترده‌تر و داده‌های عمیق‌تری در اختیار شما قرار می‌دهد. این وب‌سایت در حقیقت یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین برای آنالیز ارزهای دیجیتال است.

تا زمان انتشار این مطلب، حدود ۱۶ هزار رمزارز توسط کریپتو رنک بررسی و رده‌بندی شده‌اند؛ عددی که اگرچه در مقایسه با کوین مارکت کپ (۲۲ هزار ارز دیجیتال) پایین‌تر است، اما همچنان آن را بالاتر از رقیب مهم دیگر، یعنی کوین گکو (CoinGecko) با حدود ۱۳۶۰۰ رمزارز قرار می‌دهد.

وب‌سایت CryptoRank در سال ۲۰۱۷ توسط فدور ماتویو (Fedor Matviiv) در سن پترزبورگ روسیه تاسیس شد. او سمت مدیرعامل وب‌سایت SeedMotion را نیز بر عهده دارد. کریپتو رنک در سال ۲۰۲۱ دفتر مرکزی خود را به کشور استونی منتقل کرد. از مهم‌ترین سرمایه‌گذاران آن نیز باید به شرکت‌های PRIVCODE CAPITAL توسعه‌دهنده اصلی صرافی مکسی (MEXC) و ChainBroker اشاره کرد.

کاربردهای سایت کریپتو رنک چیست؟

کارکردهای وب‌سایت CryptoRank را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • رنکینگ ارزهای دیجیتال بر اساس مارکت کپ، حجم معاملات روزانه به همراه اطلاعات جزئی در مورد روند قیمت لحظه ای رمزارزها و اطلاعاتی از پروژه‌های پشتیبان آنها
  • تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال با ارائه چارت قیمت، نمودار شمعی و دیگر اطلاعات
  • ارائه مهم‌ترین اخبار حوزه کریپتوکارنسی از منابع معتبر
  • ارائه تحلیل‌ از وضعیت کلی بازار، روندهای قانون‌گذاری در حوزه کریپتوکارنسی، پروژه‌های جدید و غیره
  • امکان ساخت پورتفولیو و دنبال‌کردن پورتفولیوی دیگر کاربران با امکان مشاهده اطلاعاتی مانند سود و زیان کاربر، تاریخچه تراکنش و غیره
  • ارائه مقالات آموزشی در سطوح مختلف از مبتدی تا بسیار فنی و حرفه‌ای
  • ارائه ابزارهای متنوع مانند کانورتور ارز دیجیتال، محاسبه سود، دنبال‌کننده نوسانات و غیره
  • اطلاعات فاندامنتال در مورد پروژه‌های کریپتویی از جمله برنامه‌های فاند ریزینگ، ICO و IDO

با این معرفی کلی در ادامه، بخش‌ها و امکانات مختلف سایت CryptoRank را شرح می‌دهیم.

آشنایی با ارزهای دیجیتال در کریپتو رنک

سایت Crypto Rankسایت Crypto Rank

با ورود به سایت Crypto Rank متوجه می‌شویم که در نگاه اول ظاهر این وب‌سایت تا حدی مشابه کوین مارکت کپ است. در قسمت بالای صفحه اصلی اطلاعاتی نظیر مارکت کپ کلی بازار، حجم معاملات کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته، دامیننس بیت کوین و نیز زمان باقی‌مانده تا هاوینگ بعدی این رمزارز را می‌بینیم. در صفحه اختصاص داده شده به این رویداد با منطق آن آشنا می‌شوید. در این صفحه، اطلاعات جامعی در مورد تاثیر این رویداد بر مواردی مانند هولدینگ بیت کوین، سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، سختی شبکه، سود ماینرها و غیره آورده شده است.

در ادامه و در صفحه اول CryptoRank با رنکینگ کوین‌ها مواجه می‌شویم که به‌صورت پیش‌فرض بر حسب مارکت کپ تنظیم شده است. با‌این‌حال تفاوت مهم CryptoRank این است که معیارهای بیشتری برای دسته‌بندی یا مرتب‌سازی کوین‌ها به کاربر می‌دهد. به‌عنوان مثال، کاربر قادر است ارزهای دیجیتال را بر اساس معیارهای زیر نیز مشاهده کند:

  • بالاترین قیمت تاریخی (ATH)
  • سودده‌ترین ارزها در ۲۴ ساعت گذشته (Gainers)
  • ضررده‌ترین ارزها در ۲۴ ساعت گذشته (Losers)
  • عملکرد (Performance)
  • بازدهی از زمان ICO یا IDO

پس از ورود به سایت CryptoRank و از منوی Coins می‌توانید صد کوین برتر از نظر مارکت کپ (Top 100 Coins)، کوین‌های ترند (Trending Cryptos)، کوین‌های تازه‌لیست‌شده (Recently Listed) و یا دسته‌بندی ارزهای دیجیتال بر اساس بلاکچین‌های مختلف را نیز مشاهده کنید.

تنظیمات نمایش کوین در کریپتو رنک

آموزش سایت CryptoRankآموزش سایت CryptoRank

در قسمت رنکینگ کوین‌ها در سایت CryptoRank، سه گزینه Layout، Filters و Presets را مشاهده می‌کنید. با کلیک روی هریک از آنها صفحه بالا باز خواهد شد. زیر هر منو، امکانات بسیار بیشتری برای دسته‌بندی کوین‌ها و نمایش آنها طراحی شده است. بسته به بودجه، استراتژی سرمایه‌گذاری و ترید خود می‌توانید تنظیمات لازم را برای مشاهده مفیدتر و شخصی‌سازی‌شده داده‌ها انجام دهید. نمونه‌ای از این تنظیمات عبارتند از:

  • بخش Layout: انتخاب ترتیب نمایش کوین‌ها بر اساس معیارهایی مانند قیمت، مارکت کپ، تاریخ لیست شدن، سقف یا کف قیمت تاریخی، اختلاف قیمت فعلی از این قیمت‌ها، تغییرات قیمت در بازه‌های زمانی مختلف
  • بخش Filters: انتخاب فیلترینگ نمایش کوین‌ها بر اساس بازه مارکت کپ، FDV، عرضه در گردش، تغییرات حجم معاملات در روز گذشته، قابلیت معامله در یک صرافی ارز دیجیتال خاص، سرمایه‌گذاران و میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده، نوع ارز دیجیتال و غیره
  • بخش Presets: انتخاب ترتیب نمایش کوین‌ها بر اساس شدت نوسانات، قابلیت معامله روی صرافی‌های اصلی، کوین‌های دارای عرضه در گردش بالای ۶۰ درصد، برخورداری از سرمایه‌گذاران یا VC‌های شناخته‌شده، توکن‌های دیفای یا بازی روی شبکه‌های لایه دو و غیره

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال در CryptoRank

تحلیل تکنیکال در کریپتو رنکتحلیل تکنیکال در کریپتو رنک

پس از انجام تنظیمات مورد نظر خود برای نمایش ارزهای دیجیتال در کریپتو رنک با کلیک روی هر دارایی، وارد صفحه آن خواهید شد. این وب‌سایت نیز مانند سایت‌های دیگر، اطلاعاتی کلی از کوین مورد نظر ازجمله بلاکچین، مارکت کپ، حداکثر عرضه، عرضه در گردش، ATL و ATH آن ارائه می‌کند.

علاوه بر این، CryptoRank داده‌های تکنیکال بیشتری از طریق نمودار شمعی و قیمت خود در اختیار شما قرار می‌دهد. این نمودار در صورت امکان و در مورد ارزهای شناخته‌شده به وب‌سایت تریدینگ ویو متصل است. انواع ابزارها و شاخص‌های تحلیل تکنیکال نیز برای تعیین روند قیمت، سطوح باز کردن و بستن موقعیت و یا حد ضرر و سود در دسترس کاربر قرار دارند.

در نوار بالای صفحه هر کوین در سایت Crypto Rank با کلیک روی گزینه Analytics، اطلاعات جامع و گرافیکی از بازدهی ماهانه و سه‌ماهه، قیمت‌های بسته‌شدن در پایان هر سه ماه و تغییرات قیمت در بازه‌های زمانی متنوع از ۲۴ ساعته تا سه‌ساله در اختیار شما قرار دارد. با کلیک روی گزینه Historical Data نیز قیمت‌های باز و بسته‌شدن ارز دیجیتال مورد نظر به‌صورت روزانه از ابتدای انتشار نمایش داده می‌شود. اگر اهل معامله به سبک آربیتراژ هم هستید، با کلیک روی بخش Arbitrage در صفحه کوین مورد نظر خود، به وضعیت سود و زیان آن با انجام این معامله در پلتفرم‌های مختلف، پی خواهید برد.

تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال در CryptoRank

تحلیل فاندامنتال در سایت CryptoRankتحلیل فاندامنتال در سایت CryptoRank

اما آنچه CryptoRank را متمایز می‌کند امکانات و داده‌های آن برای تحلیل فاندامنتال یک ارز دیجیتال است. با ورود به صفحه هر دارایی می‌توانید به اطلاعات خلاصه و نسبتا جامع آن پروژه دست پیدا کنید. علاوه بر اینکه در مورد هر پروژه، توکنومیکس، اهداف و ویژگی‌های آن، توضیحاتی کافی آورده شده، در بخشی به نام Funds and Backers مهم‌ترین سرمایه‌گذاران آن پروژه نیز ذکر شده است.

همچنین در کریپتو رنک می‌توانید به سوابق مربوط به دورهای فاندریزینگ دسترسی داشته باشید. این وب‌سایت اطلاعات جامع‌تری نیز در مورد بنیان‌گذاران پروژه به شما ارائه می‌دهد. چنین اطلاعاتی در وب‌سایت‌های دیگر مانند کوین مارکت کپ و کوین گکو، به‌ندرت ذکر می‌شوند. در ادامه نگاهی به این اطلاعات خواهیم داشت.

بررسی سرمایه گذاران یک پروژه

یکی از مهم‌ترین رویکردها در تحلیل ارز دیجیتال بررسی اعتبار سرمایه‌گذاران آن پروژه است. با کلیک روی نام هر سرمایه‌گذار، وارد صفحه مربوطه در وب‌سایت CryptoRank خواهید شد. در این صفحه به اطلاعات جامعی از آن شرکت دست پیدا خواهید کرد. با بررسی این اطلاعات می‌توانید اعتبار آن سرمایه‌گذار و پروژه کریپتویی مورد نظر را بسنجید. علاوه بر این، می‌توانید با دیگر پروژه‌هایی که آن شرکت در آنها مشارکت کرده است نیز آشنا شوید.

به‌عنوان مثال در صفحه ارز دیجیتال ریپل (XRP)، شرکت اندریسن هوروویتز (Andreessen Horowitz) یا به‌اختصار a16z را به‌عنوان یکی از ۲۶ سرمایه‌گذار این پروژه می‌بینیم. با کلیک روی نام این شرکت، وارد صفحه آن در وب‌سایت Crypto Rank‌ می‌شوید. از مهم‌ترین اطلاعات موجود در این صفحه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پورتفولیوی سرمایه‌گذاری؛ شامل پروژه‌هایی که اندریسن هوروویتز در آنها سرمایه‌گذاری کرده به همراه جزئیاتی در مورد آن پروژه مانند قیمت، مارکت کپ و میزان نوسانات آن
  • بازدهی به‌روز سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده یا Retail ROI
  • مهم‌ترین پروژه‌ها یا Top Investments
  • اخبار مربوط به شرکت اندرسن هوروویتز
  • اطلاعات تماس شرکت
  • تیم شرکت، اطلاعاتی در مورد آنها مانند سمت و آدرس شبکه‌های اجتماعی
  • شرکای معمول و پرتکرار سرمایه‌گذاری یا Co-Investors در بخش Analytics

همچنین با کلیک روی Funding Rounds دورهای فاندریزینگ شرکت اندریسن هوروویتز برای پروژه‌های مختلف نمایش داده می‌شود. در این بخش به جزئیاتی مانند زمان برگزاری، سرمایه جمع‌آوری‌شده، مرحله یا استیج فاندریزینگ و زمینه فعالیت پروژه مورد نظر هم دسترسی دارید.

بررسی عملکرد یک پروژه در جذب سرمایه

دوره های فاندریزینگ در کریپتورنکدوره های فاندریزینگ در کریپتورنک

با کلیک روی بخش Fundraising‌ در صفحه هر ارز دیجیتال در وب سایت CryptoRank به اطلاعات مفیدی درباره موفقیت آن پروژه در جذب سرمایه می‌رسیم. در ابتدا کل سرمایه جمع‌آوری‌شده در بخش Total Raised و سپس ارزش کل پروژه در بخش Valuation را مشاهده می‌کنیم. در ادامه و ذیل بخش Funding Rounds، دورهای جذب سرمایه و نوع آنها مانند C، B یا A آورده شده است. توجه به تاریخ، مبلغ جمع‌آوری‌شده و مشارکت‌کنندگان مهم در آن دور از فاندریزینگ نیز می‌تواند اعتبارسنجی آن پروژه را برای شما آسان کند.

لازم به ذکر است برای تحلیل یک ارز دیجیتال، تحقیقات Onchain نیز اهمیت زیادی دارد. در این زمینه، وب‌سایت کریپتو کوانت می‌تواند اطلاعات بسیار خوبی در اختیار شما قرار دهد.

کشف فرصت های سرمایه گذاری در کریپتو رنک

پیدا کردن ico و ido در کریپتو رنکپیدا کردن ico و ido در کریپتو رنک

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وب‌سایت CryptoRank‌ این است که رویدادهای IDO و ICO پروژه‌های مختلف را معمولاً جامع‌تر از دیگر رقبای خود اطلاع‌رسانی می‌کند. با ورود به این وب‌سایت و کلیک روی منوی IDO/ICO بخش‌های مختلف زیر به شما نمایش داده می‌شود:

  • Upcoming: رویدادهای ICO یا IDO آینده با اطلاعاتی مانند پلتفرم برگزاری، حجم رویداد از نظر دلاری، مشارکت‌کنندگان در پروژه و تاریخ
  • Active: رویدادهای در حال برگزاری
  • Past IDO/ICOs: رویدادهای برگزارشده
  • Launchpads: عملکرد لانچ‌پدهای مختلف برگزارکننده ICO و IDO به همراه اطلاعاتی مانند بلاکچین هر لانچ‌پد، ROI فعلی، سرمایه جمع‌آوری‌شده و حجم سرمایه واریز شده به رویدادهای جاری
  • IDO Launchpad ROI: شامل ROI هر لانچ‌پد به همراه سودآوری کلی رویدادهای آن در لحظه
  • CEX Launchpad ROI: نمایش عملکرد صرافی‌های متمرکز در برگزاری رویدادهای ICO، IDO یا IEO برای پروژه‌های مختلف
  • Analytical Dashboards: نمایش اطلاعات جامع از کل رویدادهای ICO، IDO‌ و IEO‌ در صنعت کریپتو، از جمله عملکرد هر بخش مانند دیفای، میم کوین‌ها یا گیم‌فای در بازه‌های مختلف زمانی، بهترین لانچ‌پدها و تعداد رویدادها به تفکیک زمینه فعالیت

با بررسی شخصی یا به اصطلاح DYOR کردن هر پروژه در CryptoRank می‌توانید با پذیرش ریسک در آن سرمایه‌گذاری کرده و پس از عرضه عمومی توکن موردنظر، منتظر عملکرد آن بمانید.

محصولات کریپتو رنک

مدیریت سرمایه در سایت Crypto Rankمدیریت سرمایه در سایت Crypto Rank

وب‌سایت CryptoRank‌ بخشی تحت عنوان محصولات یا Products دارد. دسترسی و استفاده از آنها عمدتاً به ثبت نام در این پلتفرم منوط شده است. روندی که به سادگی و با ارائه ایمیل و تعیین نام کاربری انجام می‌شود. مهم‌ترین این محصولات عبارتند از:

  • واچ‌لیست (Watchlist): برای نشان‌کردن ارزها یا پروژه‌های موردعلاقه و تحت‌نظر گرفتن آنها
  • پورتفولیو (Portfolio): لیست‌کردن سرمایه‌گذاری‌های انجام شده یا موقعیت‌های باز و محاسبه سود و زیان آنها
  • ریواردز (Rewards): شامل تسک‌ها یا وظایفی که کاربر CryptoRank با انجام آنها جوایزی به نام Spaceships دریافت می‌کند.
  • هشدارها (Alert): شامل ارسال سیگنال‌های تغییر، افزایش یا کاهش قیمت یک توکن از سطح تعیین‌شده، تحرکات نهنگ‌های ارز دیجیتال و غیره
  • مبدل (Convertor): برای تبدیل ارزش ارزهای دیجیتال به یکدیگر
  • پروتکل LayerZero: مینت کالکشن NFT کریپتو رنک

لازم به ذکر است که تسک‌های بخش ریواردز، شامل مواردی مانند ساین‌آپ شدن روزانه، پیوستن به کانال تلگرام، مینت NFT در پروتکل LayerZero و فالوکردن حسابی به نام Fundraising Digest در توییتر هستند.

دسترسی به اطلاعات توکن آنلاکس در CryptoRank

امکانات سایت CryptoRankامکانات سایت CryptoRank

یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که سایت کریپتو رنک در اختیار کاربران حرفه‌ای ارز دیجیتال قرار می‌دهد، مربوط به آنلاک شدن توکن‌هاست؛ توکن‌هایی که در پروتکل‌های دیفای یا به هر نحو دیگر و به‌منظور استیکینگ یا انجام دیگر فعالیت‌های درآمدزایی پسیو، برای مدتی قفل بوده‌اند. بنابراین آزاد شدن آنها می‌تواند باعث افزایش عرضه و در‌نتیجه، کاهش قیمت شود. در نظر گرفتن تاریخ و حجم آنلاک شدن توکن مورد نظر قطعا بر سود و زیان سرمایه‌گذاری شما اثرگذار است.

در صفحه اول CryptoRank با کلیک روی بخش Token Unlocks به اطلاعات جامعی دراین‌باره می‌رسید. در این بخش به‌صورت گرافیکی، مقایسه‌ای بین توکن‌های قفل‌شده و در گردش هر پروژه صورت گرفته که می‌تواند بیانگر وضعیت آینده آن با آزاد شدن توکن‌های بیشتر باشد. در بخش‌های Next Unlock و Date می‌توانید حجم آزادسازی و تاریخ آن را مشاهده کنید.

سخن آخر، پتانسیل های CryptoRank

همانطورکه احتمالا با مطالعه این مقاله متوجه شده‌اید، وب‌سایت Crypto Rank تلاش می‌کند تمام سرویس‌های رقبای خود را به‌صورت یکجا ارائه دهد. در این پلتفرم، علاوه بر اطلاعات لازم در مورد کوین‌ها، قادر به انجام تحلیل تکنیکال در مورد پروژه‌های رمزارز و نیز بررسی سرمایه‌گذاران آنها هستید. همچنین اطلاعات جزئی‌تر و مهمی در مورد رویدادهای آتی، حرکات قیمت و احساسات بازار در اختیار شما قرار می‌گیرد.

با‌این‌حال، امکانات سایت CryptoRank را نمی‌توان در این مقاله خلاصه کرد. قطعا با استفاده از این سایت، پتانسیل‌های بیشتری از آن را درک خواهید کرد. به‌عنوان مثال، کریپتو رنک، شامل بخش‌های دیگری مانند رده‌بندی صرافی‌های ارز دیجیتال و یا دنبال کردن تغییرات حجم معاملات فیوچرز بیت کوین است. همچنین امکان سواپ یا بریج کردن ارزهای دیجیتال با اتصال کیف پول نیز وجود دارد.

آیا شما تابه‌حال از سایت CryptoRank‌ استفاده کرده‌اید؟ منبع شما برای تحلیل تکنیکال یا فاندامنتال ارزهای دیجیتال چیست؟ تجربه خود را با ما دیگر خوانندگان این مطلب به‌اشتراک بگذارید.



Source
#بررسی #سایت #CryptoRank #آموزش #صفر #تا #صد #کریپتو #رنک #استفاده #از #داده #های #آن

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply