Sunday, June 30, 2024


علی‌رغم آنکه شاخص قیمت تولید کننده (PPI) بیش از انتظارات منتشر شد، جروم پاول رییس فدرال رزرو آمریکا نسبت به رساندن تورم به نرخ هدف ۲٪ مطمئن است. در این میان واکنش قیمت بیت کوین نزولی بود اما موفق شد بالای ۶۱٬۰۰۰ دلار باقی بماند.

به گزارش والکس و به نقل از کوین گیپ، لحن سخنرانی جروم پاول، کمی هاوکیش بود اما در عین حال وی مطمئن بود که به نرخ هدف ۲٪ می‌رسد.

سخنرانی پاول در مورد تورم

وی نسبت به داده‌های بیش از انتظار PPI ابراز نگرانی کرد اما گفت که FED به تجزیه و تحلیل داده‌های تورم بیشتر ادامه خواهد داد. قیمت بیت کوین نیز پس از انتشار شاخص PPI به محدوده ۶۱٬۱۰۰ دلار کاهش یافت.

سخنرانی جروم پاول، منعکس کننده نظراتی بود که نشان می‌داد فعلا سیاست‌های محدودکننده پولی پابرجاست و کاهش نرخ بهره نخواهیم داشت. به این دلیل که فشارهای تورمی به صورت مداوم ادامه داشته و بازار کار نیز همچنان قوی است. هر چند پیشرفت به سمت کاهش تورم به هدف ۲٪ در سال جاری متوقف شده است، زیرا برخی نگرانی‌ها مربوط به رکود تورمی مطرح شده است. با این حال احتمال رکود تورمی مجددا توسط پاول رد شد.

او گفت که اقتصاد آمریکا در میان بازار کار قوی همچنان انعطاف‌پذیر است. وی با صحبت در مورد تورم، به نگرانی‌ها در مورد افزایش تورم در ماه‌های اخیر اشاره کرد که باعث شد فدرال رزرو اطمینان خود را نسبت به کاهش زودهنگام نرخ‌ها در سال جاری از دست بدهد.

داده‌های تورم PPI بالاتر از پیش‌بینی‌ها

دفتر آمار کار ایالات متحده، روز گذشته داده‌های تورم PPI برای ماه آوریل رامنتشر کرد که بسیار بالا بود. PPI ماهانه ۰.۵٪ در مقابل ۰.۳٪ پیش‌بینی منتشر شد. Core PPI ماهانه ۰.۵٪ منتشر شد که بسیار بالاتر از پیش‌بینی ۰.۲٪ بود. PPI سالانه در عدد ۲.۲٪ ثابت بود و Core PPI سالانه از ۲.۱٪ اصلاح شده به ۲.۴٪ افزایش یافت.

جروم پاول گفت:
فدرال رزرو به تجزیه و تحلیل بیشتر داده های اقتصادی سه ماهه و مبارزه با تورم برای رسیدن به هدف ۲٪ ادامه می‌دهد و هرگونه افزایش نرخ بهره را رد می‌کند. سایر مقامات فدرال رزرو نیز در مورد کاهش نرخ بهره مخالف بودند و با د کاهش کمتر نرخ در سال جاری اظهار نظر کردند.

واکنش‌های بازار سهام و کریپتو

بازارهای کریپتو و سهام همچنان تحت فشار هستند زیرا معامله‌گران منتظر اطلاعات کلیدی تورم CPI هستند که در روز چهارشنبه منتشر می‌شود. بازار انتظار دارد تورم سالانه CPI از ۳.۵٪ به ۳.۴٪ کاهش یابد.



Source
#واکنش #قیمت #بیت #کوین #به #داده #تورمی #PPI #سخنرانی #جروم #پاول #چه #بود

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply