Tuesday, July 2, 2024


بیت کوین برای شروع هفته به دنبال نقدینگی است، زیرا شاخص‌های قیمت بیت کوین در منطقه کلیدی ۶۰٬۰۰۰ دلار همگرا شده‌اند. این هفته زمان مناسبی برای نوسانات بازار ارزهای دیجیتال است. داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده همراه با اظهارنظر جروم پاول، می‌تواند ترکیبی انفجاری برای دارایی‌های ریسکی باشد.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، بیت کوین هفته جدید را با حفظ سطح ۶۰٬۰۰۰ دلار آغاز کرد. اما برای گاوهای بیت کوین خطرات زیادی وجود دارد، چرا که بسیاری بر نقدینگی سفارشات خرید در زیر ۵۰٬۰۰۰ دلار متمرکز هستند. این منطقه برای بسیاری از معامله‌گران بسیار جذاب است. با این حال، در تایم فریم‌های کوچک‌تر، به نظر می‌رسد بیت کوین با شروع هفته بیشتر علاقه‌مند به تسویه نقدینگی به سمت صعود است.

۱- نگاهی به وضعیت قیمت بیت کوین

کندل هفتگی بیتکوین بالای ۶۱٬۰۰۰ دلار بسته شد. در حالی که نگرانی از ادامه کاهش قیمت وجود داشت، بیت کوین امروز توانست هفته را صعودی آغاز کند و از ۶۳٬۲۰۰ دلار نیز عبور کرد.

نکته مهم این است که سطح ۶۰٬۰۰۰ دلار از زمان بهبود قیمت در ۳ می باقی مانده است. از این رو، حفظ این سطح برای گاوها بسیار مهم است.

مارک کالن (Mark Cullen)، تحلیل‌گر محبوب، با اظهار نظر در پلتفرم X (توئیتر سابق)، به یک محدوده «اوردر بلاک صعودی» اشاره کرده است که دقیقاً زیر ۶۰٬۰۰۰ دلار قرار دارد.

او در این باره گفت:
بیت کوین همچنان بالای ۶۰ هزار باقی مانده و روند نزولی شکسته است. «این اوردر بلاک (OB) با رنگ آبی در کوتاه‌مدت کلید خواهد بود. از دست رفتن آن احتمال سقوط قیمت را افزایش می‌دهد. حفظ آن و یک قدم دیگر برای بردن نقدینگی به بالاتر از سقف‌های ۶۷-۶۴ هزار دلار محتمل است.

نمودار ۴ ساعته بیت کویننمودار ۴ ساعته بیت کوین

کالن اضافه کرد که انتشار داده‌های اقتصاد کلان این هفته، به‌ویژه شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ۱۵ می (۲۶ اردیبهشت) برای قیمت بیت کوین بسیار مهم است.

منطقه ۶۰٬۰۰۰ دلاری به این دلیل اهمیت دارد که میانگین‌های متحرک کلیدی و سایر خطوط روند در آنجا همگرا شده‌اند.

Daan Crypto Trades، معامله‌گر محبوب نیز به اصطلاح «باند حمایت از بازار گاوی» اشاره کرده که همچنان در حال حمایت از افزایش قیمت است.

وی در این باره گفت:
هفته گذشته قیمت دقیقا از همین باند حمایتی افزایش یافت. این باند تا کنون در این دوره و چرخه‌های قبلی، حمایت خوبی ارائه کرده است. بیایید ببینیم از اینجا به بعد چگونه کار می‌کند؟

این باند حمایتی از دو میانگین متحرک نمایی (EMA) تشکیل شده است.

باند حمایتی بازار صعودی بیت کوینباند حمایتی بازار صعودی بیت کوین

در عین حال، آخرین داده‌های کوین گلس (CoinGlass) نیز نشان می‌دهد که در شب ۱۳ می، یک بلوک جدید ۶۵ میلیون دلاری از سفارشات خرید در حدود ۶۰٬۲۵۰ دلار تشکیل شده است.

در مقابل، حجمی از نقدینگی سفارشات فروش که در بالای ۶۲٬۰۰۰ دلار قرار داشت، اکنون در حال پاک شدن است.

نقشه نقدینگی سفارشات بیت کویننقشه نقدینگی سفارشات بیت کوین

۲- همه نگاه‌ها به انتشار شاخص CPI در روز چهارشنبه

تمام نگاه‌ها به تحولات اقتصاد کلان در ایالات متحده در این هفته دوخته شده است. زمانی که بحث تورم و امید به دارایی‌هایی ریسکی با کاهش نرخ بهره مطرح می‌شود، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مهم‌ترین داده است که در ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) منتشر خواهد شد.

با این حال، قبل از آن، در ۱۴ می (۲۵ اردیبهشت)، شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) برای ماه آوریل منتشر خواهد شد و سپس شاهد یک سخنرانی عمومی از سوی جروم پاول رییس فدرال رزرو خواهیم بود. پاول در جریان یک گفتگو بارئیس بانک مرکزی هلند، در نشست عمومی سالانه انجمن بانکداران خارجی در آمستردام، درباره اقتصاد صحبت خواهد کرد.

در این میان، بازارها نشان داده‌اند که به شدت نسبت به لحن پاول در مورد اشاراتی به حرکت‌های سیاست آتی حساس هستند.

آخرین داده‌های ابزار FedWatch گروه CME بر احساسات بازار تاکید می‌کند. معامله‌گران احتمال بسیار کمی برای کاهش نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو در ماه ژوئن قائل هستند و این احتمال تنها در ماه سپتامبر افزایش قابل توجهی دارد.

احتمالات کاهش نرخ بهره فدرال رزرواحتمالات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو

منبع تجاری The Kobeissi Letter با انتشار پست هفتگی تاریخ رویدادهای اقتصاد کلان در پلتفرم X، چند روز آینده را «بسیار شلوغ» توصیف کرد:
 اگر تورم CPI در این هفته دوباره افزایش یابد، سومین افزایش ماهانه خواهد بود.

البته برخی ناظران انتظار بازار دارند که شاخص CPI در روز چهارشنبه، کمتر از پیش‌بینی‌ها منتشر شود و بیت کوین را به بالای ۶۵٬۰۰۰ دلار برساند.

کاهش CPI احتمالا امیدها را برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری افزایش داده و جریان ورودی به دارایی‌های ریسکی از جمله ارزهای دیجیتال را تقویت می‌کند.

از طرفی برنامه‌های کشور چین برای تزریق نقدینگی به سیستم اقتصاد نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد. بر اساس گزارش بلومبرگ، دومین اقتصاد بزرگ جهان قصد دارد تا برای تحریک اقتصاد خود یک تریلیون یوان (۱۴۰ میلیارد دلار) اوراق قرضه بلند مدت را تا ماه دسامبر بفروشد که چهارمین انتشار از این نوع در ۲۶ سال گذشته است.

یکی از دلایلی که قیمت بیت‌کوین در اوایل امروز به ۶۳٬۰۰۰ دلار افزایش یافت، همین موضوع بود که چین در آستانه تزریق موجی از نقدینگی به بازار است.

۳- هولدرهای بلند مدت فروش بیت کوین را متوقف کردند

در یک تحول مثبت، هولدرهای بلندمدت (LTHs) پس از فروش در طول سال ۲۰۲۴، در حال افزایش سرمایه‌گذاری در بیت کوین هستند.

این نتیجه‌گیری J. A. Maartunn، یکی از مشارکت‌کنندگان در پلتفرم تجزیه و تحلیل آنچین CryptoQuant است. به گفته وی درست مانند اواسط سال ۲۰۲۱، هولدرهای LTH در تلاش هستند تا بیت کوین بیشتری به دست آورند.

مارتون در تحلیلی در کریپتوکوانت توضیح داد:
 آنها قیمت پایین بیت‌کوین را فرصتی برای انباشت در قیمت ارزان و سپس فروش در طی روند صعودی آتی می‌دانند. جالب اینجاست که می‌توان بین نقاط داده سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۴ یک خط روند ترسیم کرد. یک روند چرخه‌ای وجود دارد که در آن هولدرهای بلندمدت در بازارهای نزولی خرید می‌کنند و در بازارهای صعودی می‌فروشند. با این حال، روند گسترده‌تر و پایدارتری نیز در جریان است: علی‌رغم این روند چرخه‌ای، سهم فزاینده بیت‌کوین به‌طور پیوسته در اختیار هولدرهای بلندمدت است.

عرضه در اختیار هولدرهای بیت کوینعرضه در اختیار هولدرهای بیت کوین

۴- پایداری فاندینگ ریت در سراسر بازار کریپتو

تصویر فعلی در بازارهای مشتقات یک بی‌طرفی را نشان می‌دهد که اکنون مشخصه بازار کریپتو است. به‌ویژه، فاندینگ ریت صرف‌نظر از حرکت‌های کوتاه‌مدت قیمت، خنثی مانده است.

Daan Crypto Trades در مورد این پدیده خاطرنشان کرد:
فاندینگ ریت بازار کیپتو اکنون در سطوح خنثی قرار دارد که نسبت به افزایش بیش از حد آن در ماه فوریه/مارس کاهش یافته است.

نقشه فاندینگ ریت بازار کریپتونقشه فاندینگ ریت بازار کریپتو

داده‌های کوین گلس نیز نشان می‌دهد که بازگشت فاندینگ ریت به محدوده خنثی در پایان ماه مارس رخ داده است.

Daan Crypto Trades اضافه کرد:
اساساً کار به همین صورت است: بازار آرام، شکست قیمت، داغ شدن بیش از حد، بازگشت مجدد، شستشو و تکرار.

۵- وضعیت شاخص ترس و طمع: ترس و بلاتکلیفی

شاخص ترس و طمع کریپتو که احساسات بازار را می‌سنجد در این ماه به شدت متغیر بوده است. وجود عوامل متعدد برای ایجاد تکانه‌هایی در میان معامله‌گران ارزهای دیجیتال، حاکی از آن است که بازار می‌تواند شاهد یک تغییر ناگهانی باشد.

شاخص ترس و طمع بازار کریپتوشاخص ترس و طمع بازار کریپتو

شاخص ترس و طمع امروز ۱۳ می در ۵۷ از ۱۰۰ قرار دارد. این عدد نسبتاً خنثی است و تضاد قوی با عدد ۷۱ از ۱۰۰ (طمع شدید) را نشان می‌دهد  که در ۶ می (۱۷ اردیبهشت) مشاهده شد.

شرکت تحقیقاتی (سنتیمنت) نیز در تحلیل جدید خود در هفته گذشته، کاهش فعالیت آنچین بیت‌کوین را به «ترس و بلاتکلیفی» معامله‌گران نسبت داد.

در این گزارش با انتشار نموداری نشان داده شد که مجموعه‌ای از فعالیت‌های آنچین بیت کوین به سطوحی که آخرین بار در سال ۲۰۱۹ مشاهده شده بود، کاهش یافته است.

سنتیمنت در این باره نوشت:
فعالیت آنچین بیت‌کوین به پایین‌ترین حد تاریخی خود نزدیک می‌شود، زیرا معامله‌گران تراکنش‌ها را در ۲ ماه پس از اوج قیمت به‌طور چشمگیری کاهش داده‌اند. این لزوما نشانه کاهش بیشتر قیمت بیت کوین نیست، بلکه نشانه ترس و بلاتکلیفی جامعه کریپتو است.

نمودار فعالیت آنچین بیت کویننمودار فعالیت آنچین بیت کوین



Source
#تقویم #هفتگی #نکته #که #این #هفته #باید #در #مورد #بیت #کوین #بدانید

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply