Saturday, July 6, 2024


در حالی که قیمت بیت کوین در کوتاه مدت در یک محدوده در حال نوسان است، اما TON، RNDR، PEPE و AR می‌توانند با انجام یک حرکت صعودی قوی معامله گران را شگفت‌زده کنند.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، بیت کوین نتوانست صعود خود را در این هفته حفظ کند و این امر نشان می‌دهد که خرس‌ها تسلیم نشده و از رالی‌ها برای فروش استفاده می‌کنند. بیت کوین در مسیری قرار دارد که این هفته را با بیش از ۴٪ کاهش قیمت به پایان برساند. هر چه قیمت بیشتر به ۶۰٬۰۰۰ دلار نزدیک‌تر بماند، احتمال نزول آن بیشتر می‌شود.

با این حال، تحلیل‌گران همچنان نسبت به عملکرد قیمت در چرخه پس از هاوینگ خوشبین هستند. همان طور که دیروز هم اشاره کردیم، به گفته تیموتی پترسون (Timothy Peterson)، بنیانگذار و مدیر سرمایه‌گذاری Cane Island Alternative Advisors، بیت کوین می‌تواند در ۹ ماه آینده به «محدوده بین ۱۷۵٬۰۰۰ تا ۳۵۰٬۰۰۰ دلار» برسد. پترسون درپستی در پلتفرم X اظهار داشت که «این بازار صعودی در ژانویه ۲۰۲۵ به پایان خواهد رسید».

علیرغم حرکات نوسانی قیمت، شرکت‌های مالی بیت کوین را به سبد خود اضافه می‌کنند. جی پی مورگان چیس و ولز فارگو (Wells Fargo) در پرونده ۱۰ می در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده گزارش دادند که در ETFهای اسپات بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اگرچه سرمایه‌گذاری آن‌ها در بیت کوین اندک است، اما به نظر می‌رسد گامی در مسیر درست باشد.

حال سوال این است که آیا حرکات نوسانی بیت کوین تمرکز را به آلت کوین‌ها تغییر خواهد داد؟ در این مطلب، ضمن تحلیل بیت کوین، ۴ ارز دیجیتال برتر بررسی خواهیم کرد که احتمال صعود دارند.

پیش بینی قیمت بیت کوین

گاوها با موفقیت از سطح ۵۹٬۶۰۰ دلار دفاع کردند اما نتوانستند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۲٬۶۵۰ دلار) برسانند. این امر نبرد شدید بین گاوها و خرس‌ها را نشان می‌دهد.

نمودار روزانه بیت کویننمودار روزانه بیت کوین

شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده منفی نشان‌دهنده برتری فروشندگان است. اگر سطح ۵۹٬۶۰۰ دلار شکسته شود، بیت کوین می‌تواند پایین‌ترین سطح روزانه ۵۶٬۵۵۲ دلاری را مجددا آزمایش کند. انتظار می‌رود این سطح خریداران را جذب کند، اما در صورت برتری خرس‌ها، قیمت ممکن است تا سطح ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی یعنی ۵۴٬۲۹۸ دلار کاهش یابد.

اگر گاوها بخواهند از نزول جلوگیری کنند، باید قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه دارند. اگر آنها موفق شوند، قیمت بیت کوین می‌تواند تا ۶۷٬۲۵۰ دلار افزایش یابد. خریداران برای شروع یک رالی تا ۷۳٬۷۷۷ دلار باید بر این مقاومت غلبه کنند.

نمودار ۴ ساعته بیت کوین نمودار ۴ ساعته بیت کوین

در تایم فریم ۴ ساعته، شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای در حال مسطح شدن است و RSI نزدیک به نقطه میانی است که نشان م‌ دهد فشار فروش در حال کاهش است. حمایت مهم در صورت نزول، ۵۹٬۶۰۰ دلار است. اگر این سطح شکسته شود، ممکن است فروش افزایش یافته و قیمت به ۵۶٬۵۵۲ دلار کاهش یابد.

برعکس، اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای باشد، نشان می‌دهد گاوها در حال تلاش برای بازگشت هستند. در این صورت، قیمت ممکن است به ۶۳٬۵۰۰ دلار و سپس به ۶۵٬۵۰۰ دلار افزایش یابد. عبور از این مقاومت نشان می‌دهد که خرس ها ممکن است کنترل بازار را از دست بدهند.

پیش بینی قیمت تون کوین

قیمت تون کوین (TON) تلاش کرده است تا از مقاومت ۷.۲۳ دلار عبور کند، اما خرس‌ها همچنان ایستادگی می‌کنند.

نمودار روزانه تون کویننمودار روزانه تون کوین

یک نکته مثبت به نفع گاوها این است که آنها اجازه نداده‌اند قیمت خیلی به کمتر از ۷.۲۳ دلار سقوط کند. این امر احتمال شکست صعودی ۷.۲۳ دلار را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، TON می‌تواند مقاومت ۷.۶۷ دلار را به چالش بکشد.

سطوح حمایت مهم در صورت نزول قیمت، میانگین‌های متحرک هستند. شکست و بسته شدن قیمت زیر این سطوح حمایت نشان می‌دهد که تون کوین ممکن است برای چند روز بین ۴.۷۲ تا ۷.۶۷ دلار تثبیت شود.

نمودار ۴ ساعته تون کوین نمودار ۴ ساعته تون کوین

در تایم فریم ۴ ساعته، شیب هر دو میانگین متحرک صعودی است و RSI نزدیک به محدوده خرید بیش از حد است که نشان می‌دهد گاوها دست بالا را دارند. خریداران سعی خواهند کرد با بالا بردن قیمت به بالای ۷.۲۳ دلار برتری خود را بیشتر تقویت کنند.

برعکس، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر ۲۰-EMA برسانند. اگر آنها موفق شوند، نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت از مقاومت پیش رو دفاع می‌کنند. در این صورت، قیمت ممکن است به ۵۰-SMA ریزش کند.

پیش بینی قیمت رندر

رندر (RNDR) در ۵ می (۱۶ اردیبهشت) میانگین‌های متحرک را به سمت بالا شکست و نشان داد که فاز اصلاحی احتمالا در حال پایان است.

نمودار روزانه رندرنمودار روزانه رندر

خرس‌ها تلاش می‌کنند تا رشد قیمت را در نزدیکی مقاومت بالای ۱۲ دلار متوقف کنند، اما گاوها نیز کوتاه نیامده‌اند. این امر نشان می‌دهد که در افت قیمت‌ها در حال خرید هستند. میانگین‌های متحرک یک تقاطع صعودی را تکمیل کرده‌اند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها کنترل بازار را در دست دارند.

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد یا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۹.۵۹ دلار) عبور کند، احتمال صعود قیمت به بالای ۱۲ دلار افزایش می‌یابد. در این صورت، ممکن است قیمت رندر به ۱۳.۸۳ دلار برسد. در صورت کاهش و شکسته شدن قیمت به زیر میانگین‌های متحرک، این دیدگاه خوش‌بینانه در کوتاه مدت نقض خواهد شد.

نمودار ۴ ساعته رندرنمودار ۴ ساعته رندر

خرس‌ها سعی می‌کنند قیمت را به زیر ۲۰-EMA کاهش دهند. اگر آنها موفق شوند، حرکت صعودی کوتاه مدت تضعیف می‌شود و ممکن است به ۵۰-SMA سقوط کند. این سطح می تواند خریداران را جذب کند، اما جهش قیمت ممکن است با فروش در ۲۰-EMA مواجه شود. اگر ۵۰-SMA شکسته شود، توقف بعدی احتمالا در قیمت ۹.۵۰ دلار خواهد بود.

خریداران برای حفظ روند صعودی باید از ۲۰-EMA دفاع کنند و قیمت را به بالاتر از مقاومت ۱۲ دلار افزایش دهند.

تپیش بینی قیمت پپه

قیمت پپه (PEPE) در چند روز گذشته به طور پیوسته بهبود یافته است که نشان‌دهنده ادامه خرید در سطوح پایین‌تر است.

نمودار روزانه پپهنمودار روزانه پپه

در تایم فریم روزانه، یک الگوی سر و شانه معکوس تشکیل شده است که با شکست و بسته شدن کندل قیمت بالای ۰.۰۰۰۰۰۹۲ دلار تکمیل می‌شود. اگر خریداران قیمت را بالاتر از خط گردن این الگو حفظ کنند، PEPE می‌تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد. هدف این الگوی صعودی ۰.۰۰۰۰۱۴۵ دلار است.

میانگین‌های متحرک احتمالا به عنوان یک تکیه گاه قوی در هنگام عقب‌نشینی قیمت عمل خواهند کرد. اگر قیمت از میانگین‌های متحرک بازگردد، نشان می‌دهد که احساسات مثبت باقی مانده و معامله‌گران در حال خرید در افت قیمت هستند. اگر حمایت ۰.۰۰۰۰۰۶۰ دلار شکسته شود، روند در کوتاه مدت نزولی خواهد شد.

نمودار ۴ ساعته پپهنمودار ۴ ساعته پپه

در تایم فریم ۴ ساعته، قیمت توسط میانگین‌های متحرک حمایت شده که نشان می دهد گاوها به شدت از این سطوح دفاع می کنند. خریداران باید بر مقاومت ۰.۰۰۰۰۰۹۲ دلار غلبه کنند تا کنترل را به دست بگیرند.

اگر قیمت کاهش یافته و به زیر میانگین‌های متحرک برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها به بازی برگشته‌اند. در این صورت، قیمت می‌تواند به حمایت مهم ۰.۰۰۰۰۰۷۶ دلار برسد که احتمالا شاهد خرید قوی توسط گاوها خواهد بود.

پیش بینی قیمت Arweave

آرویو (AR) در چند روز گذشته یک صعود تدریجی را تجربه کرده است که نشان‌دهنده تقاضای قوی گاوهاست.

نمودار روزانه آرویونمودار روزانه آرویو

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۶ دلار) و RSI بالای ۶۱ نشان می‌دهند که گاوها دارای برتری هستند. AR می‌تواند به مقاومت مهم ۴۷.۵۱ دلار برسد که باید مراقب آن بود. اگر گاوها قیمت را به بالاتر از این مقاومت برسانند، احتمال صعود به ۵۲ دلار و سپس ۶۸ دلار افزایش می‌یابد.

اما اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک کاهش یابد، این دیدگاه صعودی در کوتاه‌مدت نقض خواهد شد. در این صورت، قیمت می‌تواند به ۲۶.۵۰ دلار کاهش یابد.

نمودار ۴ ساعته آرویونمودار ۴ ساعته آرویو

در تایم فریم ۴ ساعته، قیمت در هنگام عقب نشینی توسط ۵۰-SMA حمایت شده است. خریداران سعی خواهند کرد قیمت را به ۴۵ دلار و سپس به ۴۷.۵۱ دلار برسانند. انتظار م‌ رود فروشندگان با قدرت از این منطقه دفاع کنند، زیرا اگر شکست بخورند، حرکت صعودی می‌تواند افزایش یابد.

۵۰-SMA سطح حمایتی است که باید در نزول قیمت مراقب آن بود. اگر این سطح بشکند، ممکن است قیمت به ۳۶ دلار و تا ۳۴ دلار ریزش کند. احتمالا قیمت از این منطقه بازمی‌گردد، اما با فروش در ۲۰-EMA مواجه خواهد شد.



Source
#پیش #بینی #قیمت #بیت #کوین #TON #RNDR #PEPE

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply