Saturday, July 6, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهیکی از قربانیانی که طعمه یک حمله پیچیده «مسمومیت آدرس» شده بود، تقریباً تمام وجوه از دست رفته خود را که بالغ بر ۷۱ میلیون دلار می‌شد، با موفقیت بازیابی کرد.

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، طی این حادثه، قربانی به اشتباه توکن‌های رپد بیت کوین (WBTC) را برای مهاجمی که هوشمندانه آدرس کیف پول مقصد را شبیه‌سازی کرده بود، ارسال کرد.
با این حال، به لطف تلاش‌های شرکت امنیت سایبری مچ سیستمز (Match Systems) و صرافی کریپتِکس (Cryptex)، بخش قابل توجهی از وجوه این فرد، بازیابی شده است.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


ارزش وجوه بازیابی شده در حال حاضر به حدود ۶۶.۸ میلیون دلار می‌رسد. کاهش اندک ارزش سرمایه او را می‌توان به تبدیل بخش اعظم توکن‌های WBTC دزدیده شده به اتریوم توسط مهاجم، پس از سرقت نسبت داد.
طبق گزارش‌ها، آندری کوتین (Andrei Kutin)، مدیر عامل مچ سیستمز و صرافی کریپتِکس، نقشی اساسی در تسهیل مذاکرات با مهاجم داشته‌اند که در نهایت منجر به بازیابی موفقیت آمیز وجوه شده است.
قربانی در ابتدا سعی کرده بود با مهاجم تماس بگیرد و حتی حاضر شده بود ۱۰ درصد از وجوه را به عنوان پاداش به وی اعطا کند، با این وجود، پاسخی از سوی مهاجم دریافت نکرده بود.
با این حال، تنها دو روز پیش، مهاجم به طور غیرمنتظره‌ای اقدام به برقراری تماس با قربانی کرد. در حال حاضر، اطلاعات دقیقی در مورد مذاکرات بازیابی و دلایل رد اولیه پاداش موجود نیست.
در حالی که سوءاستفاده‌های چند میلیون دلاری در فضای کریپتو رایج است، نشانه‌هایی مبنی بر کاهش فعالیت‌های غیرقانونی در این حوزه نیز به چشم می‌خورد. شرکت امنیتی سرتیک (CertiK) اخیرا گزارش داده که در ماه آوریل امسال، کمترین میزان خسارت ناشی از کلاهبرداری، از مارس ۲۰۲۱، به ثبت رسید.



Source
#قربانی #کلاهبرداری #۷۱ #میلیون #دلاری #رمزارزهای #خود #را #پس #گرفت #ماجرا #چیست

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply