Tuesday, July 2, 2024


به گفته منابع آگاه، اپل، غول فناوری، در آخرین مراحل مذاکره با شرکت OpenAI برای استفاده از ویژگی‌های ChatGPT در گوشی آیفون است. چند روز پیش نیز اپل اعلام کرده بود از قابلیت‌های شبکه رندر (Render) استفاده می‌کند.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، اگر هر دو طرف قرارداد را امضا کنند، انتظار می‌رود ChatGPT راه خود را به آپدیت بعدی اپل یعنی iOS 18 باز کند.

اپل ربات‌های هوش مصنوعی را به آیفون می‌آورد

طبق گزارش بلومبرگ در ۱۱ می، در صورت انجام این طرح، ویژگی‌های ChatGPT در به‌روزرسانی آتی سیستم عامل اپل پیاده‌سازی خواهد شد. همچنین، گفته می‌شود اپل در حال مذاکره با Alphabet Inc، شرکت مادر گوگل، در مورد ادغام احتمالی چت بات جمنای (Gemini) است. با این حال، این مذاکرات به اندازه ChatGPT پیشرفت نداشته‌اند.

در این مرحله هنوز مشخص نیست که آیا کاربران می‌توانند این ویژگی‌ها را در گوشی‌های خود به عنوان بخشی از سیستم عامل جدید غیرفعال کنند یا خیر.

همین یک سال پیش، شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل به دلیل نگرانی در مورد به خطر افتادن احتمالی داده‌های حساس، استفاده از ChatGPT را محدود کرده است.

با این حال، در چند وقت اخیر گزارش‌های فزاینده‌ای مبنی بر افزایش تلاش‌های اپل برای ایجاد بخش هوش مصنوعی (AI) خود منتشر شده است. طبق گزارش‌ها، اپل کارشناسانی را از گوگل برای تشکیل تیم خود از متخصصان هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استخدام کرده است.

علاوه بر گردآوری تیم‌هایی از متخصصان هوش مصنوعی، اپل اخیرا دو استارت‌آپ هوش مصنوعی را در زوریخ سوئیس خریداری کرده است که منجر به ساخت یک آزمایشگاه «مخفی» در منطقه‌ای شد که آن را «Vision Lab» می‌نامد.

در ۷ می (۱۸ اردیبهشت)، اپل در سخنرانی خود از Octane، یک نرم‌افزار طراحی سه بعدی که توسط شبکه رندر (Render) پشتیبانی می‌شود، نام برد و تراشه M4 خود را در جدیدترین iPad خود به نمایش گذاشت.

توکن رندر (RNDR) پس از این سخنرانی حدود ۱۱٪ افزایش یافت. این توکن هوش مصنوعی در بین ده توکن برتر این حوزه، بیشترین رشد را در ۷ روز گذشته، یعنی ۱۸٪ درصد تجربه کرده است.



Source
#اپل #در #حال #نهایی #کردن #قرارداد #ادغام #ChatGPT #با #آیفون #رشد #توکنهای #هوش #مصنوعی #ادامه #دارد

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply