Tuesday, July 2, 2024


قیمت BNB همچنان قدرت خود را نشان می‌دهد و معامله‌گران را به سمت هدف قیمت ۸۰۰ دلاری سوق می‌دهد. در اینجا ۳ عامل فاندامنتال، آنچین و تکنیکال را بررسی خواهیم کرد که پشتوانه این پیش‌بینی قیمت هستند.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، قیمت BNB پس از یک رالی دو روزه که ۵.۵٪ رشد قیمت را تجربه کرد و در ۹ می (۲۰ اردیبهشت) به ۶۰۵ دلار رسید، اکنون زیر ۶۰۰ دلار معامله می‌شود. حتی با عقب‌نشینی فعلی قیمت، داده‌ها نشان می‌دهند که BNB در بازه زمانی بلند مدت صعودی است. این توکن لایه ۱ طی ۳۰ روز گذشته ۸۳٪ و در سال ۲۰۲۴ حدود ۹۱٪ رشد داشته و در ۱۶ مارس به ۶۴۵ دلار رسیده است؛ به نحوی که تنها ۷٪ از اوج قیمت خود در سال ۲۰۲۱ یعنی ۶۹۱ دلار فاصله داشت.

BNB از آن زمان در محدوده وسیعی از ۵۰۰ دلار تا ۶۲۰ دلار در حال نوسان و تثبیت قیمت است. اکنون بسیاری از معامل‌ گران به این موضوع فکر می‌کنند که قیمت BNB چه زمانی به اوج قیمت خود می‌رسد.

برای پاسخ به این سوال به عواملی خواهیم پرداخت که به طور بالقوه می‌توانند قیمت BNB را افزایش دهند.

صرافی بایننس همچنان در حجم معاملات و سهم بازار پیشتاز است

بایننس حتی با کاهش فعالیت معاملاتی خود در ماه آوریل، همچنان برترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر سهم بازار است.

پس از مشکلات قانونی پیش آمده در سال ۲۰۲۲ که منجر به دریافت چهار ماه حبس برای مدیر عامل سابق آن و جریمه ۴.۳ میلیارد دلاری برای این صرافی شد، بایننس توانست سهم بازار خود را پس بگیرد.

حجم معاملات ماهانه صرافی‌های اسپاتحجم معاملات ماهانه صرافی‌های اسپات

داده های CCData نشان می‌دهد بایننس با وجود کاهش ۳.۶۹ درصدی سهم آن در ماه آوریل به ۳۳.۸٪، همچنان بخش بزرگی از حجم معاملات را در صرافی‌های متمرکز به خود اختصاص می‌دهد.

سلطه بایننس توسط داده‌های کوین مارکت کپ نیز تأیید می‌شود که نشان می‌دهد کل حجم معاملات ۲۴ ساعته در ۱۰ می در تمام صرافی‌های کریپتو ۶۳.۶۳ میلیارد دلار است. از این مقدار، سهم بایننس ۱۵.۸۶ میلیارد دلار (۲۴.۹٪) است. این در حالی است که کوین بیس با تنها ۳.۳۵ میلیارد دلار در رتبه دوم و OKX با ۲.۲۹ میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار دارد.

برترین صرافی ‌های اسپاتبرترین صرافی ‌های اسپات

افزایش فعالیت شبکه پشتوانه BNB

نوسانات قیمتی BNB در چند روز گذشته منجر به فعالیت بیشتر آنچین شده است و ارتباط روزافزون BNB Chain را تقویت می‌‌کند.

داده‌های دیفای لاما (DefiLlama) نشان می‌دهد کل ارزش قفل‌شده (TVL) زنجیره BNB در سال ۲۰۲۴ حدود ۵۴٪ افزایش یافته است. این افزایش حاکی از آن است که کاربران و توسعه‌دهندگان بیشتر با این شبکه تعامل دارند.

نمودار زیر نیز نشان می‌دهد TVL از ۴.۹۹ میلیارد دلار در ۳۰ آوریل به سطح فعلی ۶.۱۶۷ میلیارد دلار رسیده است که نشان‌دهنده افزایش ۲۳.۵ درصدی در ماه می است.

ارزش کل قفل شده در زنجیره BNBارزش کل قفل شده در زنجیره BNB

داده‌های دیگر از DappRadar نشان می‌دهد که BNB Chain در میان بلاک‌چین‌های لایه ۱ بسیار قدرتمند است و در هفت روز گذشته ۵.۱۶ میلیون تراکنش را در مقابل ۱.۵۷ میلیون تراکنش شبکه اتریوم انجام داده است.

برترین بلاکچین‌های لایه ۱برترین بلاکچین‌های لایه ۱

به علاوه، شکل بالا نشان می‌دهد زنجیره BNB در تعداد کل اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) با بیش از ۵٬۳۱۵ پروژه ساخته شده بر بستر بلاکچین خود پیشتاز است که ۸٪ افزایش نسبت به هفته گذشته داشته است. این رقم بسیار بالاتر از ۵۴٬۵۷۲ DApp درشبکه  اتریوم و ۲٬۰۸۷ در شبکه پالیگان است.

پیش‌بینی افزایش ۴۰ درصدی قیمت BNB

در نمودارBNB، قیمت در حال تثبیت در یک الگوی «پرچم صعودی» است. بر همین اساس، یک تحلیلگر مستقل به نام World of Charts، یک شکست صعودی عظیم به سقف‌های جدید قیمتی را برای آن پیش‌بینی کرده است.

این تحلیلگر نمودار زیر را در ۱۰ می در پلتفرم X به اشتراک گذاشت و گفت:
BNB از بسیاری از آلت کوین‌هایی که الگوی پرچم صعودی را نشان می‌دهند قوی‌تر است. شکست موفقیت آمیز الگوی پرچم، می تواند در روزهای آینده منجر به افزایش صعودی عظیمی به سمت ۱٬۰۰۰ دلار شود.

نمودار روزانه BNBنمودار روزانه BNB

کاپیتان فایبیک (Captain Faibik)، یک تحلیلگر دیگر، تحلیل مشابهی را ارائه کرده و گفته است قیمت BNB در «آستانه یک رالی صعودی دیگر است، بنابراین آن را زیر نظر داشته باشید!».

وی در این باره گفت:
در صورت شکست الگوی پرچم، انتظار افزایش صعودی بیش از ۴۰٪ را دارم.

شاخص MACD در نمودار روزانه BNBشاخص MACD در نمودار روزانه BNB

همچنین، در حال حاضر اندیکاتور مکدی (MACD) هنوز در ناحیه مثبت بالای خط صفر قرار دارد و در آستانه ایجاد یک تلاقی صعودی است که نشان می‌دهد شرایط بازار همچنان به نفع صعود است.

سطوح مهم کلیدی، خط روند بالای پرچم با قیمت ۶۱۰ و ۶۵۰ دلار است. گاوها باید قبل از اینکه قیمت را به سمت اوج قیمتی در ۶۹۰ دلار و بعدا به هدف این الگو در ۸۰۰ دلار برسانند، این مقاومت‌ها را به حمایت تبدیل کنند. در این صورت یک افزایش ۳۷ درصدی را نسبت به قیمت فعلی شاهد خواهیم بود.



Source
#دلیل #برای #اینکه #چرا #قیمت #BNB #به #۸۰۰ #دلار #میرسد

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply