Saturday, July 6, 2024


در حالی که بیت کوین در تلاش است تا بالای سطح ۶۰٬۰۰۰ دلار باقی بماند، قیمت تون کوین (TON) به لطف خبر لیست شدن نات کوین در صرافی‌ها رشد خوبی را تجربه کرد. علاوه بر این، به نظر می‌رسد دوج کوین به سمت تکرار الگوی تکنیکال «تقاطع طلایی» پیش‌می‌رود. جهش عظیم دوج کوین در سال ۲۰۲۱ پس از تشکیل این الگو رخ داد.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، بیت کوین به جستجوی جهت بعدی حرکت خود ادامه می‌دهد زیرا خرس‌ها و گاوها برای برتری در حال مبارزه هستند. با این حال، بنیان‌گذاران گلس‌نود معتقدند که قیمت بیت کوین صعود خواهد کرد.

همچنین، عدم اطمینان در مورد حرکت بعدی، خرید نهنگ‌ها را متوقف نکرده است. شرکت سنتیمنت (Santiment) در پستی در پلتفرم X اعلام کرد نهنگ‌هایی که بین ۱٬۰۰۰ تا ۱۰٬۰۰۰ بیت کوین دارند، در یک دوره ۲۴ ساعته تقریبا ۹۴۱ میلیون دلار بیت کوین خریده‌اند.

به نظر نمی‌رسد که سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت کوین نگران نوسانات آن در کوتاه مدت باشند. جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر نیز در مصاحبه اخیر خود گفت که قیمت بیت کوین می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به حداقل ۱ میلیون دلار برسد و حتی از آن نقطه به بعد نیز از این سطح فراتر رود.

با توجه به این موارد، به پیش بینی قیمت بیت کوین، تون کوین و دوج کوین خواهیم پرداخت.

پیش بینی قیمت بیت کوین

گاوهای بیت کوین در تلاش هستند قیمت را بالاتر از حمایت روانی ۶۰٬۰۰۰ دلار نگه دارند، اما با فشار فروش خرس‌ها در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۲٬۹۵۹ دلار) روبرو هستند.

نمودار روزانه بیت کویننمودار روزانه بیت کوین

شیب نزولی میانگین‌های متحرک و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه منفی نشان می‌دهند که خرس‌ها کنترل را به دست گرفته‌اند. اگر حمایت ۵۹٬۶۵۰ دلار شکسته شود، قیمت بیت کوین ممکن است تا سطح ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی فیبوناچی یعنی ۵۴٬۲۹۸ دلار سقوط کند.

اما اگر قیمت به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۵٬۶۲۰ دلار) برسد، این دیدگاه نزولی در کوتاه مدت نقض خواهد شد. در این صورت، بیت کوین می‌تواند به سمت مقاومت مهم ۷۳٬۷۷۷ دلار حرکت کند.

پیش بینی قیمت تون کوین

تون کوین (TON) در ۸ می (۱۹ اردیبهشت) موفق شد از میانگین‌های متحرک عبور کند و در ۱۰ می (۲۱ اردیبهشت) از سطح ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی در ۶.۴۹ دلار گذشت. این حرکت صعودی، نشان می‌دهد احتمالا اصلاح قیمت تون کوین به پایان رسیده است.

نمودار روزانه تون کویننمودار روزانه تون کوین

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵.۸۱ دلار) به تدریج در حال افزایش است و RSI به محدوده مثبت رسیده که نشان می‌دهد گاوها دست بالا را دارند. به این ترتیب، تون کوین احتمالا تا ۷.۶۷ دلار صعود خواهد کرد.

در مقابل، اگر قیمت به شدت از سطح فعلی یا مقاومت پیش رو در ۷.۶۷ دلار کاهش یابد، از فعالیت خرس‌ها در سطوح بالاتر خبر می‌دهد. این اتفاق می‌تواند منجر به تشکیل یک محدوده نوسانی بین ۴.۷۲ تا ۷.۶۷ دلار شود.

پیش بینی قیمت دوج کوین

گاوها در تلاش هستند تا از آزمایش مجدد خط گردن الگوی سر و شانه تشکیل شده در نمودار روزانه قیمت دوج کوین  جلوگیری کنند.

نمودار روزانه دوج کویننمودار روزانه دوج کوین

خریداران باید قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۱۵ دلار) برسانند تا مسیر رالی به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰.۱۷ دلار) باز کنند. این سطح برای دفاع خرس‌ها بسیار مهم است، زیرا شکستن آن می‌تواند یک رالی صعودی تا ۰.۲۱ دلار را آغاز کند.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه پایین بیاید، نشان می‌دهد دوج کوین ممکن است مدت بیشتری را در این محدوده سپری کند. اگر قیمت به زیر ۰.۱۲ دلار برسد، احتمالا یک روند نزولی شکل خواهد گرفت.

از طرف دیگر، میانگین متحرک ساده ۵۰ هفته‌ای اکنون به سمت بالا در حال حرکت است و به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته ای عبور کرده و تشکیل یک «تقاطع طلایی (Golden Cross)» را تأیید کند. به عبارت دیگر، حرکت کوتاه مدت قیمت می‌تواند به زودی از مومنتوم بلندمدت بهتر عمل کرده و احتمالا یک روند صعودی طولانی شکل بگیرد.

احتمال تشکیل تقاطع طلایی در نمودار دوج کویناحتمال تشکیل تقاطع طلایی در نمودار دوج کوین

آخرین تقاطع طلایی در نمودار دوج کوین بیش از سه سال پیش تشکیل شده بود. این تقاطع که در اوایل ژانویه ۲۰۲۱ مشاهده شد،  یک رالی صعودی چهار ماهه را به دنبال داشت. در پی این رالی، دوج کوین شاهد افزایش بیش از ۸٬۰۰۰٪ و رسیدن به اوج قیمتی ۷۶ سنت بود.

البته باید توجه داشت که داده‌های گذشته تضمینی برای همان نتایج در آینده نیستند. این مورد به ویژه در مورد تقاطع میانگین‌های متحرک صادق است که تمایل به تاخیر در قیمت دارند. این نوع تقاطع معمولا در بازارهای سنتی معامله‌گران را در سمت اشتباه به دام می‌اندازند.

علاوه بر این، میم کوین‌هایی مانند DOGE فاقد کاربرد در دنیای واقعی هستند. قیمت آن‌ها عمدتا توسط سفته‌بازی تغییر می‌کند که این مورد نسبت به شرایط نقدینگی در بازار و انتظارات نرخ بهره جهانی بسیار حساس‌ است.

در طول جهش صعودی DOGE در سال ۲۰۲۱، نرخ‌های بهره در سراسر جهان نزدیک یا زیر صفر بود. این موضوع باعث ایجاد ریسک‌پذیری بی‌سابقه‌ای در تمام  بازارهای مالی شده بود. در حال حاضر، این موضوع دیگر صدق نمی‌کند، زیرا نرخ‌های بهره در ایالات متحده، در بالاترین سطح چند ساله خود یعنی بالای ۵٪ قرار دارد.



Source
#واچ #لیست #این #هفته #پیش #بینی #قیمت #بیت #کوین #TON #دوج #کوین

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply