Friday, July 5, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهصندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین صندوق‌های ETF بیت کوین، شاهد خروج ۷ میلیارد دلار سرمایه بوده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ETFهای بیت کوین دیگری با کارمزد کمتر وارد بازار شده و گزینه‌های بیشتری را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند.
به گفته جیم بیانکو، تحلیلگر بازار، دلایل متعددی برای خروج قابل‌توجه سرمایه از صندوق GBTC گری‌اسکیل وجود دارد. اول اینکه، سایر ETFها شروع به کاهش کارمزدهای خود کرده‌اند و در مقایسه با گری‌اسکیل که کارمزد بالایی دارد، برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر می‌شوند. بسته شدن معاملات آربیتراژ نیز در این خروج سرمایه نقش داشته‌ است. پیش‌تر گری اسکیل به عنوان یک صندوق Closed-end یا سرمایه‌گذاری محدود فعالیت می‌کرد و با تخفیف قابل‌توجهی نسبت به قیمت بیت کوین معامله می‌شد. با این حال، با تبدیل به یک ETF و ظهور گزینه‌های کم‌هزینه‌تر، سرمایه‌گذاران دارایی‌های خود را از این صندوق خارج می‌کنند.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


در بازار ETFهای بیت کوین دو نوع سرمایه‌گذار وجود دارد: تریدرها و تخصیص‌دهندگان. داده‌های اخیر جریان سرمایه، برتری تریدرها را در خرید ETFهای بیت کوین نشان می‌دهد، این بدان معناست که ETFهای تخصیص‌دهندگان که مورد علاقه افراد با دید بلندمدت هستند، با جریان سرمایه‌گذاری پایین‌تری مواجه بوده‌اند.
از طرفی، ریسک‌های بالقوه و نگرانی‌هایی در مورد ETFهای بیت کوین نیز وجود دارد. همانطور که ETFها ممکن است مانند یک آسانسور باعث افزایش تدریجی ارزش بازار شوند، خطر سقوط را نیز به همراه دارند. یکی از مهم‌ترین ریسک‌ها، عدم ارائه بازخرید مستقیم توسط ETFهای بیت کوین است. برخلاف ETF‌های سنتی، ETFهای بیت کوین فقط بازخرید نقدی را ارائه می‌دهند.
مقایسه این شرایط با اتفاقاتی همچون “vol-mageddon” که شاخص نوسانات CBOE یا VIX را در مدت کوتاهی به شدت افزایش داد، نشان می‌دهد که پتانسیل نوسانات مشابه در بازار ETFهای بیت کوین نیز وجود دارد. vol-mageddon، ترکیبی از دو کلمه volatility (نوسان) و Armageddon (مبارزه نهایی) است و به افزایش چشمگیر فعالیت‌ها در بازار سهام ایالات متحده، در ۵ فوریه ۲۰۱۸ اشاره دارد که باعث از بین رفتن میلیاردها دلار شد.


منبع

کوین‌گیپ




#خروج #میلیارد #دلار #سرمایه #از #قدیمیترین #صندوق #ETF #بیت #کوین

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply