Monday, July 8, 2024


رسانه‌های محلی گزارش دادند که کابینه این کشور روز جمعه تجدید نظر در نظام مالیاتی سال ۲۰۲۴ را تصویب کرد. اما این لایحه برای اجرا باید به تصویب مجلس دوگانه ژاپن نیز برسد. طی این لایجه شرکت‌هایی که قصد نگهداری بلندمدت از دارایی‌های کریپتویی را دارند از مالیات معاف می‌شوند.

به گزارش والکس و به نقل از theblock، کابینه دولت ژاپن روز جمعه اصلاحیه‌ای را تصویب کرد که طی آن شرکت‌هایی که صاحب ارزهای دیجیتال صادر شده توسط اشخاص ثالث هستند، از مالیات معاف می‌شوند.

در حال حاضر، ارزهای دیجیتال صادر شده توسط شخص ثالث که توسط شرکت‌ها نگهداری می‌شوند، بر اساس تفاوت بین ارزش بازار و ارزش دفتری در پایان سال مالی به عنوان سود یا زیان در نظر گرفته می‌شوند. بر اساس گزارش رسانه‌ها، این اصلاحیه در نظر دارد این امکان را فراهم کند که اگر شرکت‌ها دارایی‌ها را برای بلندمدت نگه دارند، چنین ارزش‌گذاری بازار به بازار اعمال نشود. در این گزارش آمده است که این بدان معناست که شرکت‌ها فقط از سود حاصل از فروش ارز دیجیتال مشمول مالیات خواهند بود.

بر اساس این گزارش، بازنگری پیشنهادی برای سال مالی ۲۰۲۴ هنوز باید در ژانویه ۲۰۲۴ برای تصویب به شوراهای قانونگذاری ارائه شود و توسط مجلس سفلی و علیا تصویب شود.

دایکی موریاما، بنیانگذار بلاکچین Oasys گفت که دارایی‌های کریپتویی صادر شده توسط سایر شرکت‌ها که دارایی‌های کوتاه‌مدت محسوب می‌شوند، همچنان مشمول مالیات بر سودهای غیرقابل تحقق پایان سال خواهند بود. موریاما اضافه کرد که این واقعیت که دولت ژاپن تمایل خود را برای رشد تجارت Web3 با اعمال اصلاحات مالیاتی برای دومین سال متوالی نشان داده است، برای همه مشارکت‌کنندگان تجارت Web3 در سراسر جهان بسیار مهم است.

در ماه ژوئن، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن گفت که وب ۳ این پتانسیل را دارد که چارچوب سنتی اینترنت را تغییر دهد و به تغییرات اجتماعی کمک کند، بنابراین دولت متعهد به ایجاد محیطی مناسب برای ارتقای وب ۳ است.


#ژاپن #به #دنبال #معافیت #شرکتها #از #مالیات #بر #سودهای #ارزهای #دیجیتال #است

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply