Saturday, July 6, 2024


قیمت بیت کوین (BTC) از وقتی که در تاریخ ۸ دسامبر (۱۷ آذر) به بالاترین قیمت سالانه خود در سطح ۴۴،۷۰۰ دلار رسید، روندی نزولی داشته تا اینکه پس از لمس کانال ۴۰ هزار دلار توانست به محدوده ۴۲۸۰۰ دلار کنونی بازگردد. عملکرد هفتگی قیمت و شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه از ضعف بیت کوین خبر می‌دهند و به نظر می‌رسد که پادشاه ارزهای دیجیتال در حال اصلاح است. علیرغم پیش‌بینی نزولی برای BTC، عبور قیمت از سقف سالانه به معنای تکمیل این اصلاح خواهد بود.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، هفته گذشته، بیت کوین در نمودار خود به ۸ کندل هفتگی صعودی و پیاپی خود پایان داد.

این ضعف بیت کوین، قیمت آن را به زیر سطح افقی کلیدی و مقاومت فیبوناچی رساند. آیا بیت کوین موفق به بازپس‌گیری این سطح خواهد شد؟

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم هفتگی نشان می‌دهد که قیمت از ماه اکتبر (مهر ۱۴۰۲) به سرعت افزایش یافته است. بیت کوین طی حرکت صعودی خود در هفته گذشته به بالاترین قیمت سالانه ۴۴،۷۳۰ دلاری رسید.

در آن زمان تاکنون، قیمت ۸ کندل هفتگی صعودی را به صورت متوالی ایجاد کرده بود که منجر به عبور آن از ناحیه افقی مهم و مقاومت اندیکاتور فیبوناچی شد.

با این حال، قیمت BTC هفته گذشته کاهش یافت و اولین کندل نزولی هفتگی خود را از زمان شروع این رالی ایجاد کرد. این امر بیت کوین را به پایین‌تر از مقاومت اصلی خود رساند و نشان می‌دهد که بریک اوت رخ داده یک انحراف روند بوده است.

نمودار هفتگی BTC/USDنمودار هفتگی BTC/USD
نمودار هفتگی BTC/USD

با استفاده از اندیکاتور RSI که به عنوان یک شاخص تعیین شتاب حرکت در نظر گرفته می‌شود، معامله‌گران می‌توانند مشخص کنند که آیا بازار در شرایط اشباع خرید قرار دارد یا اینکه بیش از حد به فروش رفته و به اصطلاح به وضعیت اشباع فروش رسیده است. تریدرها به کمک این اندیکاتور می‌توانند درباره انباشت یا فروش یک دارایی تصمیم‌گیری کنند.

اگر RSI در بالای سطح ۵۰ و روند صعودی باشد، بدان معنی است که گاوها نسبت به خرس‌ها برتری دارند، اما اگر این اندیکاتور در زیر سطح ۵۰ قرار بگیرد، برعکس این امر صادق است. RSI بیت کوین هنوز بالای سطح ۵۰ است و به نوعی در محدوده اشباع خرید در نظر گرفته می‌شود. با وجود اینکه RSI اندکی کاهش یافته، اما از سطح ۷۰ عبور نکرده که یک سیگنال نزولی محسوب می‌شود.

تحلیلگران چه می‌گویند؟

معامله‌گران و تحلیلگران ارزهای دیجیتال در پلتفرم X نسبت به روند کوتاه‌مدت بیت کوین دیدگاه نزولی دارند.

IncomeSharks به گپ CME در سطح ۴۰ هزار دلار اشاره کرده و معتقد است این گپ پر خواهد شد.

نمودار روزانه BTC/USDنمودار روزانه BTC/USD
نمودار روزانه BTC/USD

راجر (Rager) معتقد است که قیمت بیت کوین برای تست میانگین متحرک خود به سمت پایین باز خواهد گشت، زیرا رالی فعلی بیش از حد گسترش پیدا کرده است. او در توییت خود گفت:
الگوهای تاریخی بیت کوین نشان می‌دهند که هر روند صعودی در طول سال با یک اصلاح دنبال می‌شوند و قیمت معمولاً چندین میانگین متحرک اصلی را مجدداً تست می‌کند. علیرغم اینکه بیت کوین از ماه اکتبر در یک روند صعودی آشکار قرار گرفته، اما اکنون تا حدودی در آستانه بازگشت به عقب است. کاهش احتمالی قیمت تا محدوده ۳۰ هزار دلار نباید نگران‌کننده باشد. در عوض، می‌توان این اتفاق را یک اصلاح سالم در نظر گرفت که زمینه را برای صعود بیشتر بیت کوین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ فراهم می‌کند.

CredibleCrypto نیز در کوتاه‌مدت به دلیل موج‌شماری الیوت دیدگاه نزولی نسبت به بازار دارد. با این حال، او معتقد است که قبل از یک اصلاح بزرگ، احتمال تشکیل سقف دیگری وجود دارد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین: آیا اصلاح شروع شده است؟

تحلیلگران تکنیکال از نظریه امواج الیوت برای شناسایی الگوهای درازمدت و تکرارشونده قیمت و همچنین بررسی ویژگی‌های روانشناختی سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنند. امواج الیوت در تعیین جهت یک روند به معامله‌گران کمک می‌کنند.

در محتمل‌ترین حالت موج‌شماری الیوت، بیت کوین موج چهارم خود را در یک حرکت پنج موجی به سمت بالا (سفید) که در ماه سپتامبر (شهریور ۱۴۰۲) آغاز شده بود، تشکیل داده است. تعداد امواج فرعی به رنگ سیاه مشخص شده که نشان می‌دهد موج سه گسترش پیدا کرده است.

از آنجایی که واگرایی نزولی قابل توجهی در RSI روزانه ایجاد شده، موج سوم احتمالاً پایان یافته است. واگرایی نزولی زمانی رخ می‌دهد که کاهش مومنتوم با افزایش قیمت همزمان شده باشد. این امر اغلب منجر به حرکات رو به پایینی می‌شود.

اولین هدف قیمتی برای کف موج چهارم در سطح حمایت ۰/۳۸۲ اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۳۷،۶۵۰ دلار قرار دارد که ۱۱ درصد کمتر از قیمت فعلی بیت کوین است. شایان ذکر است کندل امروز در تصویر زیر ثبت نشده است.

نمودار روزانه BTC/USDTنمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT

علیرغم این پیش‌بینی نزولی برای بیت کوین، عبور قیمت از بالاترین سطح سالانه به معنای تکمیل اصلاح خواهد بود. این امر می‌تواند باعث رشد ۲۳ درصدی قیمت تا مقاومت بلندمدت بعدی در سطح ۵۰،۵۰۰ دلار شود.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.


#بررسی #نمودار #روزانه #هفتگی #بیت #کوین #آیا #باید #منتظر #اصلاح #قیمت #باشیم

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply