Friday, July 5, 2024



خط بطلان بازار بر شک و تردیدها؛ بیت کوین و اتریوم مقاومت‌ها را شکستند و به قیمت‌های تازه‌ای دست یافتند و این سیگنال را صادر کردند که رمزارزها چه با نام‌های بزرگ و بازیگران اصلی و چه بدون آن‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهد. بازار ارزهای دیجیتال خیلی زود شوک منفی ناشی از خبر کنار رفتن چانگ پنگ ژائو را خنثی کرد و باعث حیرت ناظران شد. در این مطلب به بررسی وضعیت بازارهای مالی سنتی و بازار کریپتو می‌پردازبم. 

به گزارش والکس، ظاهرا رمزارزها راه غلبه بر اخبار منفی را پیدا کرده‌اند و هر بار در مواجه با یک خبر حساسیت‌برانگیز انعطاف‌پذیری بیشتری را از خود نشان می‌دهند و بر همین اساس، در هفته گذشته و در ۲۴ ساعت اخیر برخی کوین‌ها و توکن‌ها عملکرد بسیار خوبی به ثبت رسانده‌اند. علاوه‌بر این، با اعلام آتش بس موقت در نوار غزه، از عدم قطعیت در بازارهای مالی سنتی نیز کاسته شده است.

بیت کوین به ۳۸ هزار دلار رسید

قیمت بیت کوین که بعد از خبر استعفای CZ از بایننس تا زیر ۳۶ هزار دلار نیز سقوط کرده بود، توانست برای ساعاتی از مقاومت ۳۸ هزار دلاری عبور کند. شاخص ترس و طمع بیت کوین که چهارشنبه ۱ آذر روی عدد ۶۷ بود، امروز ۴ آذر به عدد ۷۳ رسیده که نشان دهنده طمع شدید است. بیت کوین در ۷ روز اخیر ۳.۷۸ درصد و در ۲۴ ساعت اخیر بیش از ۱.۲۶ درصد رشد کرده است. ارزش بازار بیت کوین در حدود ۷۴۰ میلیارد دلار است و دامیننس همچنان روی ۵۲.۵ درصد قرار دارد. در چنین شرایطی بسیار از تحلیلگران معتقدند که با افزایش احساسات صعودی و قدرت‌نمایی گاوها، این احتمال وجود دارد که پیش از پایان سال ۲۰۲۳ بیت کوین به ۴۰ هزار دلار نیز برسد. در لحظه نگارش این مطلب بیت کوین در حدود ۳۷۸۰۰ دلار معامله می‌شود. 

بررسی داده‌های آنچین نشان می‌دهد که خروج سریع ۳۰۰ میلیون دلار از مبادلات و انباشت ۷۲.۳ میلیون دلاری توسط ماینرها، محرک‌های اصلی بهبود مداوم قیمت بیت کوین هستند. با توجه به اینکه این اندیکاتورها همچنان روند صعودی دارند، زمینه برای صعود بیشتر BTC فراهم است.

داده‌های ورودی/خروجی پول (GIOM)، که دارندگان فعلی بیت‌کوین را براساس قیمت‌های ورودی آن‌ها گروه‌بندی می‌کند، نیز این پیش‌بینی مثبت قیمت را تأیید می‌کند. ۵۶۸,۴۹۰ آدرس، ۳۱۰,۱۶۰ بیت کوین را با قیمت متوسط ​​۳۸,۳۰۰ دلار خریداری کرده‌اند. زمانی که قیمت بیت کوین به نقطه سربه سر خود نزدیک شود، این دسته از هولدرها ممکن است شروع به فروش کنند اما برای دستیابی به قیمت‌های بالاتر لازم است فروش بعد از عبور از مقاومت ۳۸ هزار دلاری کاهش پیدا کند. اگر این دسته از سرمایه‌گذاران به دنبال کسب سود بیشتر باشند، می‌توانند باعث افزایش قیمت بیت کوین به سمت ۴۰۰۰۰ دلار شوند. 

news-crypto-market-watch-wallex-nov-25th
دسته‌بندی خریداران بیت کوین در قیمت‌های مختلف

از طرف دیگر، اگر یک رویداد منفی دیگر باعث شود قیمت بیت کوین به زیر ۳۵۰۰۰ دلار برسد، خرس‌ها می‌توانند کنترل بازار را دوباره به دست بگیرند. در این صورت، ۲.۳۵ میلیون آدرس بیت کوین که ۸۶۷۰۳۰ بیت کوین را با حداکثر قیمت ۳۶۶۰۰ دلار خریداری کردند، می‌توانند دیوار مقاومتی ایجاد کنند. اما اگر این سرمایه‌گذاران انعطاف‌پذیری نشان دهند، قیمت بیت‌کوین احتمالا از یک سقوط بزرگ نجات پیدا می‌کند. 

اتریوم به بالاترین قیمت در سال ۲۰۲۳ رسید

قیمت اتریوم با تلاش بی‌وقفه گاوها بار دیگر از مقاومت ۲ هزار دلاری عبور کرد و با ثبت رشدی فوق‌العاده به ۲۱۰۰ دلار نیز رسید که بالاترین قیمت برای این رمزارز در سال ۲۰۲۳ میلادی است. شکستن این مقاومت‌ها نتیجه رشدی ۷.۳ درصدی در هفت روز گذشته بود. اتریوم در شبانه روز اخیر بیش از ۱ درصد افزایش یافته و اکنون بعد از یک اصلاح جزئی در حدود ۲۰۸۸ دلار معامله می‌شود. 

تحلیلگران انتظار داشتند که بایننس کوین در واکنش به اتفاقات صرافی بایننس سقوطی بی‌سابقه را تجربه کند اما این رمزارز در ۷ روز اخیر تنها ۳.۳ درصد کاهش یافته است. قیمت بایننس کوین هنوز در بالای ۲۳۴ دلار قرار دارد.

سولانا بعد از اصلاح، دوباره به مسیر صعودی خود بازگشت اما همه تلاش‌ها برای عبور از مقاومت ۶۰ دلاری تا به این لحظه بی‌نتیجه مانده است. قیمت سولانا با ۲.۶ درصد رشد در هفت روز اخیر، اکنون در حدود ۵۸.۸۵ دلار معامله می‌شود. سولانا در ۶۰ روز گذشته در مجموع بیش از ۲۰۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

قیمت کاردانو در ۷ روز اخیر حدود ۷.۸ درصد و ریپل نیز ۲.۶ درصد رشد را ثبت کرده‌اند. اما متیک برخلاف صعودهای خیره‌کننده در ماه گذشته، این هفته حدود ۵.۷ درصد کاهش یافت. قیمت متیک در ۶۰ روز گذشته بیش از ۴۷ درصد رشد کرده بود. 

قیمت چین لینک نیز این هفته در حدود ۱۰ درصد رشد کرد و حالا در حدود ۱۴.۷۳ دلار معامله می‌شود. چین لینک در شبانه روز گذشته با ادامه روند صعودی خود، ۲.۵ درصد دیگر رشد کرد. قیمت اوالانچ نیز رشدی مشابه را در ۲۴ ساعت اخیر ثبت کرد. اوالانچ در یک ماه اخیر بیش از ۹۰ درصد سود را به خریداران خود تقدیم کرده است. 

درجا زدن میم کوین‌‌ها

دوج کوین در یک ماه گذشته تنها در حدود ۱۰ درصد رشد کرده و این برای سرمایه‌گذاران رضایت‌بخش نبوده است. قیمت دوج کوین اکنون در حدود ۰.۰۷۹ دلار معامله می‌شود و در هفت روز اخیر ۷.۴ درصد کاهش یافته است.

پپه هم عملکرد ضعیفی را به ثبت رسانده است. قیمت پپه در دو هفته اخیر در حدود ۱۳ درصد سقوط کرده است. برخلاف روند کاهشی روزهای اخیر، این رمزارز در ۲۴ ساعت گذشته در حدود ۳ درصد افزایش قیمت را ثبت کرده است.

می‌توان گفت قیمت شیبا در یک ماه گذشته تقریبا در یک وضعیت خنثی قرار داشته است. بررسی ۶ ماهه این رمزارز نشان می‌دهد که قیمت در این مدت حدود ۵.۵ درصد کاهش یافته است. شیبا در ۷ روز اخیر نیز حدود ۳.۵ درصد کاهش را به ثبت رسانده است.

فلوکی اما نسبت به سایر میم‌کوین در وضعیت بهتری قرار دارد. قیمت فلوکی در ۶۰ روز گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرده است. با ادامه این روند صعودی، فلوکی توانست در ۷ روز اخیر حدود ۳.۴ درصد افزایش قیمت را تجربه کند.

پرسودترین و کاهشی‌ترین رمزارزها در هفته‌ای که گذشت

قیمتSEI در ۲۴ ساعت اخیر در حدود ۲۷ درصد رشد کرده است که این بالاترین رشد در بین ۱۰۰ رمزارز برتر است. SEI در یک ماه اخیر نیز بیش از ۱۲۰ درصد سود را به خریداران خود هدیه داده است. 

بلور (BLUR) اما بهترین عملکرد را در هفت روز اخیر به ثبت رسانده است. قیمت بلور در این بازه زمانی بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرده است. جالب است بدانید که بلور در ۳۰ روز اخیر بیش از ۱۶۰ درصد و در ۶۰ روز اخیر بیش از ۲۷۰ درصد رشد کرده است.

سلستیا (TIA) برخلاف روند صعودی ماه گذشته، این هفته ضعیف‌ترین عملکرد بازار را با کاهشی ۱۸ درصدی به نام خود ثبت کرد. سلستیا در ۲۴ اخیر نیز در حدود ۱.۸ درصط کاهش یافته است.

قیمت گس (GAS) نیز با ثبت بیش از ۴ درصد کاهش در ۲۴ ساعت اخیر بدترین عملکرد را داشته است. با این حال، گس در ۳۰ روز اخیر بیش از ۲۰۰ درصد رشد کرده بود. 

قیمت نفت در وضعیتی قرار دارد؟

بعد از تلاش‌های بسیار، بالاخره آتش‌بس موقت در نوار غزه اعلام شد. این خبر به گفته کارشناسان از تنش‌ها کاسته و احتمال گسترش جنگ را کمتر کرده است. قیمت نفت برنت اکنون در محدوده ۸۱.۶۸ دلار و قیمت نفت وست تگزاس نیز در حدود ۷۶.۷۶ دلار قرار دارد. 

انس طلا به ۲ هزار دلار رسید

بالاخره انس طلا به ۲۰۰۰ دلار رسید و این برخلاف ادعایی بود که برخی تحلیلگران مطرح کرده بودند. طلا در هفته گذشته روند صعودی داشته است و حالا باید منتظر باشیم و ببینم که با شروع روز معاملات جدید در هفته پیش‌رو قیمت به رشد خود ادامه می‌دهد یا خیر.

کاهش قیمت تتر ادامه دارد

تتر یک ماه قبل در حدود ۵۲ هزار تومان قرار داشت و برخی اعتقاد داشتند که با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه ممکن است شاهد افزایش قیمت باشیم. اما با ارسال سیگنال‌های کاهشی به بازار قیمت تتر اکنون در کانال ۵۰ هزار تومان قرار گرفته است. هر تتر در صرافی‌ والکس در لحظه نگارش این مطلب در حدود ۵۰۶۰۰ تومان معامله می‌شود. 

نوشته از رشد قیمت طلا تا درخشش بازار رمزارزها پس از بحران بایننس؛ چه کوین‌هایی از رشد جا ماندند؟ اولین بار در والکس. پدیدار شد.


#از #رشد #قیمت #طلا #تا #درخشش #بازار #رمزارزها #پس #از #بحران #بایننس #چه #کوینهایی #از #رشد #جا #ماندند

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply