Friday, June 14, 2024



چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) موسس و مدیرعامل سابق بایننس با ۱۷۵ میلیون دلار وثیقه شخصی از بند بازداشت موقت آزاد شد. او در توییت اخیر خود از بایننس خداحافظی کرد و برای مدیرعامل جدید آن آرزوی موفقیت کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از coindesk، ژائو اوایل روز سه‌شنبه در محضر دادگاه به نقض قانون اسرار بانکی (BSA) متهم شد و به جرم خود اقرار کرد. مقامات فدرال مدعی شده‌اند که او به بایننس دستور داده تا به مشتریان آمریکایی اجازه دهد که بدون نیاز به طی کردن مراحل مناسبی از احراز هویت (KYC) یا فرآیندهای ضد پولشویی از این پلتفرم استفاده کنند.

طبق اطلاعات پرونده‌ای که توسط وزارت دادگستری در دادگاه تشکیل شده، او ۱۵ میلیون دلار را به یک حساب امانی که توسط دیویس رایت ترمین (Davis Wright Tremaine) نگهداری می‌شود (جدای از وثیقه) ارسال کرده و موافقت کرده است که در صورت نقض شرایط آزادی خود، وجوه او بدون قید و بند ضبط شود. او همچنین به دنبال دو ضامن است که به ترتیب ۲۵۰ هزار دلار و ۱۰۰ هزار دلار برای او گروگذاری خواهند کرد. جلسه صدور حکم ژائو برای ۲۳ فوریه ۲۰۲۴، ساعت ۹ صبح به وقت اقیانوس آرام (PST) برنامه‌ریزی شده است.

شرایط آزادی ژائو او را از نقض قانون، برخورد نامناسب و غیرمجاز با شاهدان و قربانیان منع می‌کند. این‌ها تمهیدات عادی در بحث آزادسازی وثیقه محسوب می‌شوند.

در ضمن به نظر می‌رسد که این حکم موقت به ژائو اجازه می‌دهد ایالات متحده را ترک کند و نهایتاً تا ۱۴ روز قبل از صدور حکم به این کشور بازگردد. اگرچه دادستانان فدرال در جلسه استماع روز سه‌شنبه گفتند که قصد دارند از این ماده نزد یک قاضی ارشدتر تجدید نظر کنند.

ژائو متعهد شده که تا روز دوشنبه ۲۷ نوامبر در منطقه سیاتل بماند. این امر به وکلای وزارت دادگستری و وکلای او اجازه می‌دهد تا این اختلاف نظر را با قاضی ناظر بر پرونده حل کنند.

برایان سوچیدا (Brian Tsuchida)، قاضی دادگاه، روز سه‌شنبه گفت از آنجایی که ژائو براساس توافق‌نامه‌ای به جرم خود اعتراف کرده، در نتیجه از حق خود برای تجدید نظر در مورد هرگونه حکمی در مدت ۱۸ ماه چشم‌پوشی می‌کند. با استناد بر پرونده دیگری که در این دادگاه به ثبت رسیده، ژائو در زمینه پرداخت جریمه ۵۰ میلیون دلاری به وزارت دادگستری موافقت کرده، اما هیچ مدت زمانی برای حبس او ذکر نشده است.

خداحافظی ژائو از بایننس

چانگ پنگ ژائو در توییتی درباره این اتفاقات و کناره‌گیری خود صبحت کرده است.

او در ابتدا گفت:
امروز من از سمت مدیرعاملی بایننس کناره‌گیری کردم. مسلماً رها کردن این صرافی از نظر احساسی برایم آسان نبوده است. اما می‌دانم که این کار درستی است. من اشتباه کردم و باید مسئولیت آن را بپذیرم. این تصمیم برای جامعه ما، برای بایننس و حتی خود من بهترین انتخاب است. بایننس دیگر یک بچه نیست و زمان آن فرا رسیده که اجازه دهم راه برود و بدود. من می‌دانم که بایننس با استعدادهای فراوانی که دارد به رشد و برتری خود ادامه خواهد داد.

ژائو همچنین از انتخاب ریچارد تنگ (Richard Teng) به عنوان مدیرعامل جدید خرسند است و آینده روشنی را برای بایننس پیش‌بینی می‌کند.

او در این باره گفت:
و با خوشحالی اعلام می‌کنم که ریچارد تِنگ، رئیس سابق بازارهای منطقه‌ای جهانی ما، امروز به عنوان مدیرعامل جدید بایننس انتخاب شده است. ریچارد یک رهبر بسیار ماهر و کارکشته است. او با بیش از سه دهه فعالیت در حوزه خدمات مالی و کسب تجربیات نظارتی، شرکت را به دوره بعدی رشد خود هدایت خواهد کرد. او از اینکه بایننس فاز جدیدی از امنیت، شفافیت، انطباق و رشد را ارائه خواهد داد اطمینان حاصل می‌کند. با روی کار آمدن ریچارد و همکاری کل تیم بایننس، مطمئن هستم که بهترین روزها برای این صرافی فرا می‌رسد و صنعت کریپتو رو به جلو حرکت می‌کند.

ریچارد تِنگ پیش از پیوستن به بایننس، مدیرعامل سازمان تنظیم مقررات خدمات مالی در بازار جهانی ابوظبی (ADGM)، مدیر ارشد مقررات صرافی سنگاپور (SGX) و همچنین مدیر امور مالی بایننس در بخش نظارت پولی سنگاپور بوده است.

ژائو همچنین گفته که به عنوان یک سهامدار و مدیرعامل سابق بایننس با دانشی تاریخی درباره این شرکت، برای مشورت در صورت نیاز و مطابق با چارچوب‌های تعیین‌شده در قطعنامه‌های آژانس ایالات متحده، در دسترس تیم خواهد بود.

CZ در ادامه این توییت به چشم‌انداز پیش‌روی خود اشاره کرده است.

او قرار است مدتی از این بازار خارج شود:
اول از همه مدتی استراحت می‌کنم. من در ۶ سال و نیم گذشته حتی یک روز هم به طور واقعی استراحت (اینکه تلفن همراه خود را خاموش کنم) نداشته‌ام. پس از آن، به نظرم احتمالاً به سمت سرمایه‌گذاری غیرفعال حرکت کنم و به عنوان یک سهامدار اقلیت در استارتاپ‌های فعال در حوزه‌های بلاک چین، دیفای (DeFi)، وب ۳ (Web3)، هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی فعالیت خواهم داشت. خوشحالم که بالاخره وقت بیشتری برای تماشای دیفای دارم. من نمی‌توانم خودم را دوباره به عنوان مدیرعاملی که یک استارتاپ را هدایت می‌کند ببینم. من از اینکه یک کارآفرین خوش شانس بودم راضی هستم. اگر مخاطبی داشته باشم، ممکن است بخواهم به صورت خصوصی برای تعداد کمی از کارآفرینان آینده مربی‌گری کنم. حداقل می‌توانم به آنها بگویم که چه کاری را انجام ندهند.

او در این یادداشت به نکاتی هم درباره قطعنامه‌های بایننس با آژانس‌های ایالات متحده اشاره کرده است:
وزارت دادگستری در اتهامات خود مدعی نشده که بایننس وجوه کاربران را تصرف کرده است و همچنین مدرکی مبنی بر دستکاری بازار بایننس وجود ندارد. وجوه کاربران در مکان امنی قرار دارد.

ژائو پیام خود را اینگونه به پایان می‌رساند:
و با این اوصاف، من مشتاقانه منتظر هستم که رهبر جدید بایننس را ببینم. همراه من شما هم به ریچارد برای این سمت تبریک بگویید. تا بعد! CZ

نوشته CZ با وثیقه ۱۷۵ میلیون دلاری آزاد شد؛ برنامه ژائو پس از بایننس چیست؟ اولین بار در والکس. پدیدار شد.


#با #وثیقه #۱۷۵ #میلیون #دلاری #آزاد #شد #برنامه #ژائو #پس #از #بایننس #چیست

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply