Saturday, July 6, 2024



ببیت کوین در حال حاضر در محدوده قیمت خاص خود معامله می‌شود، در حالی که سولانا، چین لینک، نیر و تتا در تلاش هستند تا از نظر قیمت یا عملکرد از یکدیگر جلو بزنند. در این مطلب به بررسی عملکرد این ۴ آلت کوین در کنار بیت کوین می‌پردازیم.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، قیمت بیت کوین چندین روزی است که در بالای ۳۵ هزار دلار تثبیت شده، اما گاوها نتوانستند روند صعودی آن در بالای ۳۸ هزار دلار را از سر بگیرند. این امر نشان‌دهنده تردید معامله‌گران برای خرید در سطوح بالاتر است. مایک بلشی (Mike Belshe)، مدیر عامل بیت‌گو (BitGo)، در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ گفت که احتمالا قبل از تایید نهایی صندوق ETF اسپات بیت کوین، شاهد دور دیگری از رد درخواست‌های موجود برای آن از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) خواهیم بود.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بیت کوین در کوتاه مدت وارد یک فاز اصلاحی خواهد شد و در بدترین حالت کاهش قیمت آن به ۳۰ هزار دلار را خواهیم داشت. با این حال، بعید به نظر می‌رسد که فصل پاییز یک فاز خرسی را برای بازار آغاز کند. به گفته فیلیپ سوئیفت (Philip Swift)، خالق Look Into Bitcoin، داده‌های آنچین نشان می‌دهند که بازار صعودی بیت کوین همچنان در مراحل اولیه خود باقی مانده زیرا «هنوز هیچ ترسی یا فومو (FOMO)» وجود ندارد.

همانطور که بیت کوین نفسی تازه می‌کند، چندین آلت کوین شاهد پولبک قیمت خود بوده‌اند، اما برخی از آنها سیگنال‌هایی را مبنی بر از سرگیری روند صعودی خود صادر کرده‌اند. پرونده‌های ثبت شده از سوی فیدلتی (Fidelity) و بلک راک (BlackRock) برای ETF اسپات اتریوم نیز منعکس‌کننده تقاضای زیادی برای سرمایه‌گذاری در تعدادی از آلت کوین‌هاست.

آیا بیت کوین می‌تواند طی چند روز آینده در بالای ۳۵ هزار دلار باقی بماند؟ آیا زمان آن فرا رسیده که آلت کوین‌ها مرحله بعدی روند صعودی خود را آغاز کنند؟ در این مطلب به نمودار ۵ ارز دیجیتال برتر که ممکن است در کوتاه‌مدت شاهد افزایش قیمت آنها باشیم نگاهی خواهیم داشت.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین با مقاومت سر در سختی نزدیکی ۳۸ هزار دلار مواجه است، اما نکته مثبت این است که گاوها اجازه نداده‌اند که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۳۵،۶۶۶ دلار برسد.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

میانگین‌های متحرک به سمت بالا شیب گرفته‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت خود قرار گرفته که نشان می‌دهد گاوها دست بالا را در بازار دارند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت بالا بازگردد، گاوها بار دیگر تلاش خواهند کرد تا بر موانع موجود در سطح ۳۸ هزار دلار غلبه کنند.

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز BTC/USDT ممکن است به ۴۰ هزار دلار برسد. در این سطح احتمالاً شاهد فشار فروش زیادی از طرف خرس‌ها باشیم، اما اگر خریداران مسیر حرکت خود را هموار کنند، رالی قیمت در نهایت می‌تواند بیت کوین را به ۴۸ هزار دلار برساند.

اولین نشانه از ضعف خریداران، کلوز کندل روزانه زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود. این امر نشان‌دهنده پتانسیل معاملات رنج بیت کوین در یک محدوده خاص برای کوتاه‌مدت است. در این حالت، این جفت ممکن است برای مدتی بین ۳۴،۸۰۰ دلار تا ۳۸ هزار دلار باقی بماند. شکست رو به پایین سطح ۳۴،۸۰۰ دلار می‌تواند مسیر را برای یک روند نزولی به ۳۲،۴۰۰ دلار باز کند.

نموذار ۴ ساعته بیت کوین
نموذار ۴ ساعته بیت کوین

نمودار ۴ ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت بین ۳۸ هزار دلار تا ۳۴،۸۰۰ دلار در نوسان است. هر دوی میانگین‌های متحرک افقی شده اند و RSI نزدیک به ناحیه میانی خود قرار دارد. این دو فاکتور نشان می دهد معاملات رنج بیت کوین ممکن است برای مدت بیشتری ادامه یابد.

تثبیت فشرده قیمت نزدیک به بالاترین سطح ۵۲ هفته اخیر یک سیگنال مثبت است زیرا نشان می‌دهد که گاوها عجله‌ای برای بستن پوزیشن‌های خود ندارند که احتمال یک بریک اوت صعودی را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق رخ دهد، بیت کوین می‌تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد. روند کوتاه‌مدت قیمت به نفع خرس‌ها برای شکست رو به پایین سطح ۳۴،۸۰۰ دلار خواهد بود.

    <div class="box shadow  aligncenter" style="width:100%">
        <div class="box-inner-block">
            <span class="fa tie-shortcode-boxicon"></span>تحلیل بیت کوین
        </div>
    </div>

تحلیل قیمت سولانا

قیمت سولانا در تاریخ ۱۶ نوامبر به زیر سطح بریک اوت ۵۹ دلاری خود سقوط کرد، اما خرس‌ها نتوانستند از این شرایط به نحو احسن استفاده کنند. این امر نشان می‌دهد که فشار فروش در سطوح پایین‌تر در حال کاهش است.

نمودار روزانه سولانا
نمودار روزانه سولانا

گاوها دوباره در تلاش هستند تا قیمت را به بالای سطح ۵۹ دلار برسانند. اگر آنها این کار را با موفقیت انجام دهند، بدان معنی خواهد بود که بازار سولانا سطوح پایین‌تر را ریجکت کرده است. در این صورت جفت ارز SOL/USDT ممکن است به ۶۸/۲۰ دلار برسد. اگر خریداران از این سطح عبور کنند، ممکن است سولانا به روند صعودی خود ادامه دهد. هدف بعدی این حرکت صعودی در ابتدا ۷۷ دلار و متعاقباً ۹۵ دلار است.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح ۴۸ دلار سقوط کند، این حرکت صعودی اعتبار خود را از دست خواهد داد. چنین چیزی می‌تواند یک اصلاح گسترده‌تر را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۳۵/۴۷ دلار آغاز کند. هرچه سقوط قیمت عمیق‌تر باشد، زمان بیشتری برای شروع فاز بعدی روند صعودی طول می‌کشد.

نمودار ۴ ساعته سولانا
نمودار ۴ ساعته سولانا

میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای در نمودار ۴ ساعته در حال مسطح شدن است و اندیکاتور RSI نیز درست در بالای ناحیه میانی خود قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضاست. اگر خریداران قیمت را به بالای ۶۴ دلار برسانند، این جفت ارز ممکن است سقف قیمت اخیر خود در سطح ۶۸/۲۰ دلار را به چالش بکشد.

از سوی دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح ۵۴ دلار برسد، بدان معنا خواهد بود که خرس‌ها به بازی بازگشته‌اند. در این حالت، این جفت ارز ممکن است تا سطح ۵۱ دلار و در نهایت به حمایت قدرتمند خود در ۴۸ دلار سقوط کند. شکست رو به پایین این سطح کفه ترازو را به سمت خرس‌ها متمایل می‌کند.

    <div class="box shadow  aligncenter" style="width:100%">
        <div class="box-inner-block">
            <span class="fa tie-shortcode-boxicon"></span>تحلیل سولانا
        </div>
    </div>

تحلیل قیمت چین لینک

پولبک چین لینک در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۳/۴۲ دلار از سوی گاوها به حمایت دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد سطوح پایین‌تر قیمت همچنان خریداران را خود جذب می‌کنند.

نمودار روزانه چین لینک
نمودار روزانه چین لینک

گاوها در مرحله بعدی تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاترین سطح محلی خود به نرخ ۱۶/۶۰ دلار برسانند. در این سطح ممکن است شاهد نبرد سنگینی بین گاوها و خرس‌ها باشیم، اما اگر آنها از سد این مانع عبور کنند، جفت ارز LINK/USDT می‌تواند مرحله بعدی روند صعودی خود را تا ۲۰ دلار آغاز کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت از ۱۵/۳۸ دلار کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در رالی‌های قیمتی به فروش دارایی‌های خود می‌پردازند. آنها سپس سعی خواهند داشت که قیمت را به زیر سطح ۶۱/۸ درصد اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۱۳/۵۵ دلار کاهش دهند. اگر این دسته از معامله‌گران موفق به انجام چنین کاری شوند، این جفت ارز ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ‍۱۰/۵۴ دلار سقوط کند.

نمودار ۴ ساعته چین لینک
نمودار ۴ ساعته چین لینک

با توجه به آنچه که در نمودار ۴ ساعته قیمت دیده می‌شود، این جفت ارز طی چند روز گذشته در یک الگوی کانال نزولی کاهش یافته است. به طور کلی، معامله‌گران نزدیک به خط مقاومت کانال دارایی‌های خود را می‌فروشند و این همان کاری است که درباره چین لینک هم انجام داده‌اند. اگر قیمت به زیر سطح ۱۳/۳۶ دلار سقوط کند، مسیر را برای سقوط قیمت به خط حمایت هموار می‌شود.

برعکس این فرضیه، اگر خریداران قیمت را به بالاتر از مقاومت این کانال برسانند، بدان معناست که احتمالاً اصلاح قیمت به پایان رسیده است. در این حالت، قیمت چین لینک ممکن است ابتدا به ۱۵/۳۸ دلار و متعاقباً به ۱۶/۶۰ دلار افزایش یابد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای مسطح شده و RSI در نزدیکی ناحیه میانی خود قرار دارد و این امر برتری آشکاری را به هیچکدام از گاوها یا خرس‌ها نمی‌دهد.

    <div class="box shadow  aligncenter" style="width:100%">
        <div class="box-inner-block">
            <span class="fa tie-shortcode-boxicon"></span>تحلیل چین لینک
        </div>
    </div>

تحلیل قیمت نیر پروتکل

قیمت نیر پروتکل (Near Protocol) در تاریخ ۱۷ نوامبر افزایش یافت و در بالاتر از مقاومت ۱/۷۲ دلاری بسته شد. این حرکت نشان‌دهنده تغییر روند احتمالی آن در کوتاه‌مدت است.

نمودار روزانه نیر پروتکل
نمودار روزانه نیر پروتکل

حرکت رو به بالای متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱/۵۸ دلار و ورود RSI به منطقه مثبت نشان می‌دهد که گاوها در راس امور قرار دارند. یک مقاومت جزئی هم در سطح ۲ دلار وجود دارد. اگر این مانع برطرف شود، جفت ارز NEAR/USDT ممکن است تا ۲/۴۰ دلار رشد داشته باشد.

در همین حین، خرس‌ها احتمالاً برنامه‌های دیگری نیز در سر خواهند داشت. آنها تلاش می‌کنند تا قیمت را به زیر سطح بریک اوت ۱/۷۲ دلاری بازگردانند و گاوهای خوش‌بین به بازار و مشتاق به معامله‌گری را به دام بیاندازند. در این حالت ممکن است که این جفت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود سقوط کند. این یک سطح کلیدی محسوب می‌شود که باید آن را زیر نظر داشته باشیم، زیرا ریزش قیمت به زیر آن نشان می‌دهد که فروشندگان به بازی بازگشته‌اند.

نموذار ۴ ساعته نیر پروتکل
نموذار ۴ ساعته نیر پروتکل

این جفت ارز وضعیت خود را در بالاتر از سطح بریک اوت ۱/۷۲ دلاری حفظ کرده است، اما گاوها نتوانسته‌اند یک حرکت صعودی قرص و محکم را آغاز کنند. این امر نشان می‌دهد که خرس ها تسلیم نشده‌اند و سعی دارند که قیمت را به زیر ۱/۷۲ دلار بازگردانند.

اگر آنها در انجام این کار موفق باشند، ممکن است قیمت به ۱/۶۰ دلار کاهش یابد. اگر این سطح شکسته شود، احتمالاً پوزیشن‌های گروهی از معامله‌گران استاپ می‌خورد. در ادامه نیز ممکن است این جفت ارز به سطح ۱/۴۵ دلار و پس از آن به ۱/۲۸ دلار سقوط کند. در مقابل، اگر خریداران قیمت را به بالای سطح ۱/۹۵ دلار برسانند، احتمالاً این جفت ارز حرکتی را به سمت ۲/۱۰ دلار آغاز می‌کند.

    <div class="box shadow  aligncenter" style="width:100%">
        <div class="box-inner-block">
            <span class="fa tie-shortcode-boxicon"></span>تحلیل نیر پروتکل
        </div>
    </div>

تحلیل قیمت تتا نتورک

قیمت تتا نتورک (Theta Network) پس از انجام اصلاحاتی در طی چند روز گذشته، در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۸۸ دلار به حمایت رسیده است. این امر نشان می‌دهد که احساسات مثبت همچنان در بازار باقی مانده و معامله‌گران این افت قیمت را به عنوان یک فرصت خرید در نظر می‌گیرند.

نموذار روزانه تتا نتورک
نموذار روزانه تتا نتورک

جهش رو به بالای قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه احتمالاً با مقاومتی در سطح روانی ۱ دلار مواجه خواهد شد. اگر گاوها این سطح را فتح کنند، جفت ارز THETA/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا ۱/۰۵ دلار و پس از آن به ۱/۲۰ دلار رشد کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مانع قدرتمند پیش‌روی معامله‌گران عمل کند، اما اگر خریداران از سد آن عبور کنند، ارزش این جفت ارز ممکن است تا ۱/۳۳ دلار افزایش یابد.

اگر خرس‌ها قصد دارند که از رالی قیمت جلوگیری کنند، باید به سرعت تتا نتورک را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. این امر نشان می‌دهد که در این صورت گاوها احتمالاً با عجله برای خروج اقدام خواهند کرد. این جفت ممکن است سپس اصلاح عمیق‌تری را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۷۲ دلار آغاز کند.

نمودار ۴ ساعته تتا نتورک
نمودار ۴ ساعته تتا نتورک

تتا نتورک در داخل الگوی کنج نزولی یا Falling Wedge خود اصلاح می‌شود که معمولاً به عنوان یک آرایش صعودی عمل می‌کند. اگر خریداران قصد دارند که قدرت خود را به رخ خرس‌ها بکشند، باید سطح بالای این الاگو را شکسته و قیمت را در آنجا حفظ کنند. این جفت ارز سپس ممکن است ابتدا تا ۱/۰۵ دلار رشد کرده و پس از آن مقاومتی را در سطح ۱/۲۰ دلار دوباره تست کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت از خط مقاومت خود به سمت پایین حرکت کند، بدان معنا خواهد بود که این جفت احتمالاً برای مدت بیشتری در داخل الگوی کنج نزولی خود نوسان می‌کند. در صورت ریزش قیمت به زیراین الگو، احتمالاً احساسات نزولی در بازار حاکم خواهد شد.

    <div class="box warning  aligncenter" style="width:100%">
        <div class="box-inner-block">
            <span class="fa tie-shortcode-boxicon"></span>این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید. 
        </div>
    </div>

نوشته این ۴ آلت کوین آرایش صعودی به خود گرفته‌اند اولین بار در والکس. پدیدار شد.


#این #آلت #کوین #آرایش #صعودی #به #خود #گرفتهاند

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply