Tuesday, July 2, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهبر اساس داده‌های گلس‌نود (Glassnode)، سختی استخراج بیت‌کوین از پایین‌ترین حد خود در ۲۲ می به سقف خود رسیده است.

سختی استخراج همیشه بر قیمت بیت کوین تأثیر نمی‌گذارد؛ با این حال، بر ارزش درک‌شده و کمبود آن تأثیر دارد. افزایش سختی به معنای افزایش قدرت هش‌ است که باعث می‌شود بلاک‌ها آهسته‌تر ایجاد شوند.
از نظر قیمت، افزایش این شاخص می‌تواند به صعودی شدن روند کمک کند؛ زیرا ممکن است ماینرها برای اعتبارسنجی تراکنش‌های بیشتر، انگیزه پیدا کنند.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


با این حال، سختی استخراج، تنها شاخص افزایش‌یافته شبکه بیت کوین نبود و هش‌ریت نیز افزایش یافت. افزایش هش‌ریت بیت کوین حاکی از امنیت و سلامت شبکه آن است.
همان‌طور که انتظار می‌رفت، تأثیر افزایش سختی استخراج و هش‌ریت در درآمد ماینرها منعکس شد. در زمان نگارش، درآمد ماینرها رقمی معادل ۵۵۸.۰۵۷ بیت کوین است.
شاخص تغییر وضعیت خالص ماینر (Miner Net Position Change) نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این شاخص، تغییرات ۳۰ روزه عرضه بیت‌کوین‌هایی را که در آدرس‌های ماینرها نگهداری می‌شود، نشان می‌دهد. در حال حاضر این شاخص به ۲.۷۴۸.۶۹- بیت کوین رسیده است.
وقتی این شاخص مثبت باشد، به این معنی است که ماینرها، کوین‌های بیشتری انباشت می‌کنند. با این حال، کاهش اخیر که در دو هفته گذشته اتفاق افتاده، به این معنی است که ماینرها در حال فروش دارایی‌های خود هستند.
به این ترتیب، این احتمال وجود دارد که استخراج بیت کوین سخت‌تر شود. از طرفی، این موضوع می‌تواند باعث کاهش قیمت شود.
طبق داده‌های آنچین، تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایشی چشمگیر نسبت به ۲۳ می، به ۷۴۷ هزار عدد رسیده است. این موضوع می‌تواند موجب صعودی شدن روند قیمت شود.
با این حال باید تعداد کوین‌های درگیر در تراکنش‌ها را نیز در نظر گرفت. این شاخص طی ۲۴ ساعت گذشته به ۳۳ هزار کوین کاهش یافته است.
با توجه به افزایش سختی استخراج و فعالیت شبکه، قیمت بیت کوین می‌تواند در میان‌مدت افزایش یابد. قیمت این ارز دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایشی ۳ درصدی به ۶۸۹۱۲ دلار رسیده است.



Source
#افزایش #سختی #استخراج #بیت #کوین #طی #چند #روز #گذشته #آیا #افزایش #قیمت #در #راه #است

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply