Monday, June 24, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهمقامات فدرال آمریکا، دو نفر به نام‌های دارن لی (Daren Li) و ییچنگ ژانگ (Yicheng Zhang) را به رهبری یک طرح پولشویی ۷۳ میلیون دلاری ارز دیجیتال متهم کرده‌اند.

این افراد مظنون هستند که با استفاده از کلاهبرداری‌های قصابی خوک (pig butchering)، میلیون‌ها دلار را از طریق قربانیان به دست آورده‌اند.
وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که دارن لی، ۴۱ ساله، در ۱۲ آوریل در فرودگاه آتلانتا و ییچنگ ژانگ، ۳۸ ساله، روز پنجشنبه در لس آنجلس دستگیر شدند.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


بر اساس کیفرخواست این پرونده، لی، ژانگ و همدستانشان شبکه‌ای بین‌المللی از مجرمین را اداره می‌کردند که با جلب اعتماد قربانیان، آنها را متقاعد به سرمایه‌گذاری‌های کلان در ارزهای دیجیتال و افتتاح حساب‌های بانکی به نام شرکت‌های صوری در آمریکا می‌کردند. سپس این وجوه را با انتقال به حساب‌های بانکی در آمریکا و باهاما پولشویی کرده و در نهایت آنها را به تتر (USDT) تبدیل می‌کردند.
طبق گزارش وزارت دادگستری آمریکا در این پرونده، بیش از ۷۳ میلیون دلار پولشویی شده و یک کیف پول ارز دیجیتال مرتبط با این طرح، بیش از ۳۴۱ میلیون دلار دارایی مجازی دریافت کرده است. لی و ژانگ در صورت اثبات جرم، ممکن است برای هر اتهام تا ۲۰ سال حبس و در مجموع ۱۴۰ سال زندان محکوم شوند.
چندی پیش، در نوامبر ۲۰۲۳، وزارت دادگستری ایالات متحده ۹ میلیون دلار از یک طرح کلاهبرداری قصابی خوک دیگر را که بیش از ۷۰ شهروند آمریکایی را هدف قرار داده بود، ضبط کرد.
این پرونده‌ها نشان‌دهنده‌ چالش‌های ناشی از کلاهبرداری رمزارزی است و اهمیت اقدامات جدی برای مقابله با این جرایم را برجسته می‌کند.
با افزایش تعداد و شدت این کلاهبرداری‌ها، قانون‌گذاران مالی به دنبال راه‌هایی برای ایجاد امنیت بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال هستند، اما برخی نگران هستند که این مقررات، مانعی برای توسعه‌ این صنعت نوظهور شوند.



Source
#کلاهبرداری #۷۳ #میلیون #دلاری #رمزارز #با #استفاده #از #ترفند #قصابی #خوک

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply