Thursday, July 4, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهداده‌های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده در روز چهارشنبه ۱۵ می منتشر شد. این شاخص که تورم ایالات متحده را اندازه‌گیری می‌کند، در ماه آوریل کمتر از حد انتظار افزایش یافت.

طبق گزارش‌ها، افزایش ثبت شده نسبت به ماه مارس، ۰.۳ درصد بود که برای اولین بار در شش ماه گذشته به وقوع پیوست. این رقم حاکی از روند نزولی احتمالی تورم است و امیدها را برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در آینده افزایش داده است.
با این حال، مقامات فدرال رزرو قبل از بررسی کاهش نرخ بهره، به داده‌های بیشتری نیاز دارند. روز سه‌شنبه، جروم پاول، رئیس فدرال‌ رزرو گفت که بانک مرکزی باید صبور باشد و اجازه دهد سیاست‌های محدودکننده کار خود را انجام دهند. علاوه بر این، برخی از سیاست‌گذاران این بانک اعتقادی به کاهش نرخ بهره در سال جاری ندارند.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


علی‌رغم این اظهارات، انتشار اخبار کاهش احتمالی تورم باعث افزایش خوش‌بینی در بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال شد. در همین راستا، قیمت بیت کوین (BTC) با رشدی بیش از ۷ درصدی طی ۲۴ ساعت، از ۶۲۰۰۰ دلار به بیش از ۶۶۰۰۰ دلار افزایش یافت.bitcoin-crypto-rally-us-inflation-slows
آلت‌کوین‌های اصلی نیز رشد قابل‌توجهی را تجربه کردند و قیمت اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) به ترتیب ۴.۴ درصد و ۱۲.۳ درصد افزایش یافت. در نتیجه، بر اساس داده‌های کوین‌گکو (CoinGecko)، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال ۶.۷ درصد افزایش یافت و به ۲.۵ تریلیون دلار رسید.
تحلیلگران معتقدند فارغ از اخبار مربوط به تورم، کاهش فشار فروش نیز یکی از دلایل مهم رشد بازار ارز دیجیتال بوده است. با این حال، رشد تقاضا باید تسریع شود تا به این وسیله، رالی قیمت‌ها پایدار باقی بماند.
از طرفی، تحلیلگران خاطرنشان کردند که میزان خرید سهام صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین همچنان در سطوح پایین قرار دارد و رشد نقدینگی استیبل‌کوین‌ها هنوز بهبود نیافته است.
به طور کلی، تحلیلگران و کارشناسان همچنان نسبت به مسیر بلندمدت بیت کوین خوش‌بین هستند. با ادامه تکامل بازار کریپتو، شرایط کلان اقتصادی، تحولات نظارتی و عوامل سیاسی نقش مهمی در شکل‌دهی آینده آن خواهند داشت.



Source
#واکنش #صعودی #بیتکوین #به #گزارش #تورم #آمریکا #قیمت #BTC #از #۶۶ #هزار #دلار #گذشت

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply