Wednesday, July 3, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهپروتکل دیفای پندل (Pendle)، که در راه‌اندازی ایگن‌لیر (EigenLayer) پیشرو بود، طی یک هفته گذشته با کاهش قابل توجه ۴۰ درصدی در ارزش کل قفل شده (TVL) روبه‌رو شده است.

این پروتکل در گذشته موفق به جذب بیش از ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده بود اما حالا نزدیک به یک سوم آن را از دست داده است. خروج سرمایه‌گذاران از چهارشنبه گذشته شروع شده و بخش قابل توجهی از این خروج مربوط به توکن‌های لیکویید ری‌استیکینگ بوده است. TVL پندل در حال حاضر ۳.۷ میلیارد دلار است.
تحلیلگران خروج سرمایه‌گذاران را به دو دلیل اصلی مرتبط می‌دانند. دلیل اول به سررسید شدن برخی از محصولات پندل مربوط می‌شود. به گفته ایان آنسورث (Ian Unsworth)، این اتفاق برای پنج توکن لیکویید ری‌استیکینگ برتر به طور همزمان رخ داده است.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


دلیل دوم، پدیده ایردراپ است که باعث ایجاد دوره‌های رونق و رکود در بازار این پروتکل‌ها می‌شود. پنجشنبه گذشته، مهلت نهایی برای برخی از توکن‌های پندل به پایان رسید. این توکن‌ها به پروژه‌هایی مانند اتر.اف‌آی (Ether.Fi) و رنزو (Renzo) تعلق داشتند.
با اینکه سرمایه‌گذاران امکان انتقال مجدد این توکن‌ها به بازارهای جدید پندل را داشتند اما بازدهی این توکن‌ها دیگر به اندازه گذشته جذاب نبود.
دلیل این افت جذابیت، سرمایه‌گذاری اولیه بسیاری از کاربران در پروژه ایگن‌لیر و پروتکل‌های مرتبط، برای ایردراپ‌های احتمالی بوده است. با این حال، بسیاری از این ایردراپ‌ها از قبل انجام شده است.
آنسورث همچنین بیان کرد که ایردراپ بعدی کمی کوچک‌تر خواهد بود و بنابراین برخی از شرکت‌کنندگان ممکن است تمایل به کاهش ریسک داشته باشند.
وی افزود، برنامه امتیازی پروژه رنزو، تا آخر جولای به پایان می‌رسد و برخی از سرمایه‌گذاران ترجیح داده‌اند توکن‌های خود را خارج کنند. خروج سرمایه از پندل بر سایر پروتکل‌های حوزه دیفای مانند زیکوئیت (Zircuit) نیز تأثیر گذاشته است.



Source
#کاهش #۴۰ #درصدی #TVL #پندل #طی #یک #هفته #چه #عواملی #پشت #این #افت #ناگهانی #است

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply