Wednesday, July 3, 2024


زمان مطالعه: 3 دقیقهماینر‌های بیت کوین با گذشت زمان به شرایط تسلیم (capitulation) نزدیک‌تر شده‌اند. جولیو مورنو (Julio Moreno)، رئیس بخش تحقیقات کریپتو‌کوانت (CryptoQuant)، اخیراً عنوان کرده است که میزان کاهش هش‌ریت به ۷.۶ درصد رسیده است.

لازم به ذکر است که قیمت‌ بیت کوین به طور مستقیم در نتیجه این موضوع کاهش نیافته و در عوض، اثرات هاوینگ، احساسات بازار و همچنین نیازهای مالی ماینرها برای ارتقای تجهیزات خود و باقی ماندن در شرایط رقابتی، برخی از عوامل کاهش قیت این ارز دیجیتال از ۷۱ هزار دلار به ۶۰ هزار دلار در ماه ژوئن بوده‌اند.
مفهوم تسلیم ماینر‌های بیت کوین ارتباط نزدیکی با وضعیت هش‌ریت شبکه این ارز دیجیتال دارد. هش‌ریت که شاخص نشان‌دهنده قدرت محاسباتی ماینرها است، در زمان انتشار این خبر به ۵۳۷.۱۵ اگزاهش بر ثانیه (EH/s) رسیده است.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


با بررسی نمودار هش‌ریت بیت‌کوین درمی‌یابیم که این افت ۷.۶ درصدی، شباهت زیادی به افت هش‌ریت پس از سقوط صرافی FTX در نوامبر ۲۰۲۲ و منفی شدن احساسات بازار در دسامبر همان سال دارد.bitcoin-miner-outflows-can-be-a-bullish-sign-for-btc-heres-how-
همچنین با بررسی نمودار پایداری سود/زیان ماینر‌ها، متوجه می‌شویم که میزان پاداش دریافتی این نهاد‌ها در اوایل ژوئن، بیش از حد معمول بوده اما طی دو هفته، در پی کاهش ۱۶.۲ درصدی قیمت بیت کوین، به کمتر از حد معمول تنزل یافته است.
در زمان نگارش این خبر، شاخص مذکور در حال نزدیک شدن به منطقه نرمال است.bitcoin-miner-outflows-can-be-a-bullish-sign-for-btc-heres-how-
شاخص ام‌پی‌آی (Miners’ Position Index)، نسبتی است که از مقایسه میانگین متحرک ۳۶۵ روزه خروجی دلاری ماینرها با جریان خروجی جاری به دست می‌آید. این شاخص، رفتار ماینرها را نشان‌ می‌دهد و مشخص می‌کند که روند ارسال بیت کوین توسط آنها به صرافی‌ها، کاهشی یا افزایشی بوده است.
داده‌ها حاکی از آن است که جریان خروجی ماینرها که در ماه‌های فوریه و مارس بسیار زیاد بود، در ماه‌های آوریل و می به میزان اندک و در ماه ژوئن به میزان شدیدی کاهش یافته است. این بدان معنا است که ماینرها کوین‌های کمتری نسبت به میزان معمول به صرافی‌ها ارسال می‌کنند.
به طور کلی، کاهش هش‌ریت، ایده تسلیم ماینر‌ها را تقویت می‌کند اما شاخص MPI نشان می‌دهد که ماینرها بیت‌کوین کمتری نسبت به معمول فروخته‌اند که در بلندمدت نشانه‌ای صعودی محسوب می‌شود.



Source
#آیا #ماینرهای #بیت #کوین #تسلیم #شدهاند #آینده #قیمت #این #ارز #دیجیتال #چه #خواهد #بود

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply