Tuesday, July 2, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهامروز ۳۰ ژوئن، شبکه اتریوم پایین‌ترین میزان کارمزد خود از سال ۲۰۱۶ را ثبت کرد. اطلاعات وبسایت‌های معتبر مانند اتراسکن (Etherscan) و دون آنالیتیکس (Dune Analytics) نشان می‌دهند که میانگین کارمزد یا گس‌فی در حال حاضر تنها ۳ گیوی (Gwei)، معادل ۰.۱۴ دلار است.

در گذشته، کارمزد بالا یکی از مشکلات اصلی شبکه اتریوم به شمار می‌رفت. این کارمزد برای انجام تراکنش‌های مختلف روی بلاکچین اتریوم پرداخت می‌شود و امنیت شبکه را تأمین می‌کند.
با این حال، افزایش سرسام‌آور میزان کارمزد در سال ۲۰۲۱ به دلیل تقاضای بالا در بخش NFTها، باعث کندی شبکه و روی آوردن کاربران به گزینه‌های ارزان‌تری مانند سولانا شد.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


اما اکنون، علی‌رغم فعالیت بالا در شبکه اتریوم، شاهد کاهش چشمگیر میزان کارمزدهای آن هستیم. کاهش شدید کارمزدهای اتریوم را می‌توان با بهبود کارایی بازار لایه ۱ توضیح داد.
این بهبود، حاصل معرفی تراکنش‌های لایه ۲ و اجرای به‌روزرسانی EIP-4844 است که به طور قابل‌توجهی به مقیاس‌پذیری اتریوم کمک کرده است.
از طرفی، کاهش میزان کارمزد همچنین به این معناست که اتریوم دیگر یک شبکه ضد تورمی نیست؛ زیرا مقدار کارمزدهایی که باید سوزانده شود، بسیار کم است.
این موضوع با ادعاهای طرفداران «پول اولتراساوند (Ultrasound Money)» مربوط به قبل از به‌روزرسانی دنکن (Dencun) در تضاد است.
داده‌ها نشان می‌دهند که طی هفت روز گذشته، ۱۴،۳۹۳ واحد اتریوم به شبکه اضافه شده که معادل ۰.۶۲ درصد رشد عرضه سالانه است و کل عرضه فعلی اتریوم را به ۱۲۰،۱۸۵،۰۶۱ واحد می‌رساند. به این معنی که اتریوم از این لحاظ، در مسیر رسیدن به یک قله جدید در سال ۲۰۲۴ قرار دارد.






Source
#کارمزد #تراکنشهای #اتریوم #به #پایینترین #سطح #خود #از #سال #۲۰۱۶ #رسیده #است

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply