Sunday, June 30, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهبر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی لوک‌آن‌چین (Lookonchain)، یک کیف پول ماینر پس از ۱۴ سال عدم فعالیت، روز پنجشنبه، ۵۰ بیت کوین (به ارزش تقریباً ۳.۰۵ میلیون دلار) را به صرافی بایننس واریز کرد. این کوین‌ها در تاریخ ۱۴ جولای ۲۰۱۰ به عنوان پاداش استخراج به این ماینر پرداخت شده بودند.

تراکنش کیف‌پول‌هایی که قدمت آنها به سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد، امری بسیار نادر است. در ماه آوریل گذشته، ۵۰ بیت کوین که از استخراج در ۲۳ آوریل ۲۰۱۰ به دست آمده بود، برای اولین بار پس از ۱۴ سال منتقل شد. تراکنش مشابهی نیز در ماه مارس به ثبت رسید.
شایان ذکر است که بیت کوین در سال ۲۰۱۰ زیر ۱ دلار معامله می‌شد و قیمت آن تا ژوئن ۲۰۱۱، به ۳۰ دلار رسید. در حال حاضر، این ارز دیجیتال ۶۰۷۶۳ دلار قیمت دارد.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


برخی از تحلیلگران، تراکنش اخیر را به ساتوشی ناکاموتو، خالق مرموز بیت کوین، مرتبط می‌دانند. با این حال، او تنها نهنگ استخراج‌کننده در آن زمان نبوده است.
علی‌رغم این واقعیت که بیت کوین در آن سال‌ها هنوز در اولین روزهای خود به سر می‌برد، این شبکه تعداد زیادی مشارکت‌کننده داشت که در آن سال، مجموعاً ۳.۳۹ میلیون کوین را استخراج کردند.
در سال ۲۰۱۰، هیچ سخت‌افزار ماینینگ اختصاصی وجود نداشت، به این معنی که علاقه‌مندان می‌توانستند این ارز دیجیتال را با کمک رایانه‌های معمولی استخراج نمایند.
با این حال، با پیوستن کاربران بیشتر به شبکه، سختی استخراج شروع به افزایش کرد. به عنوان مثال، در ۱۶ جولای ۲۰۱۰، پس از انتشار مقاله‌ای در مورد بیت کوین در وب‌سایت اسلش‌دات (Slashdot)، سختی استخراج چهار برابر شد.



Source
#ماینر #دوران #ساتوشی #پس #از #۱۴ #سال #عدم #فعالیت #از #خواب #بیدار #شد

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply