Friday, June 28, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهروز گذشته، یکشنبه ۳ تیرماه، مراسم رونمایی از ریال دیجیتال با حضور رئیس و اعضای بانک مرکزی کشور، مدیران بانک‌های تجارت و ملت و برخی از مدیران دیگر بانک‌ها، برگزار شد.

در این مراسم، اولین تراکنش با ریال دیجیتال به صورت زنده و همزمان در تهران و جزیره کیش انجام گرفت. جزیره کیش هم اکنون تنها منطقه‌ای است که فاز آزمایشی ریال دیجیتال در آن اجرا می‌شود.
دکتر محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، با اشاره به اجرای آزمایشی طرح ریال دیجیتال،‌ بیان کرد که ایران در حال حاضر سیزدهمین کشور دارای «پول دیجیتال بانک مرکزی» است که قرار است پس از اجرای موفق فاز آزمایشی، وارد مرحله عملیاتی و استفاده عمومی شود.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


در این پروژه، از فناوری‌ کد QR استفاده می‌شود و گام بعدی، حرکت به سمت NFC (ارتباط کوتاه برد) است.
ریال دیجیتال، نوع جدیدی از پول الکترونیکی است و انتشار آن در انحصار بانک مرکزی است. این پول شبیه اسکناس، ارز ملی کشور است و برای پرداخت‌های الکترونیکی کاربرد دارد.
بهره‌مندی از فناوری های نوین و افزایش سرعت و امنیت مبادلات، از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی ریال دیجیتال عنوان شده‌اند. از دیگر مزایای این پول جدید می‌توان به کاهش هزینه تراکنش‌ها، شفافیت بیشتر در نظام پرداخت و امکان ارائه خدمات نوین بانکی اشاره کرد.
همان‌طور که گفته شد، بانک مرکزی در نظر دارد پس از اجرای موفق فاز آزمایشی، استفاده از ریال دیجیتال را گسترش دهد. اصناف، یکی از گروه‌های هدف برای استفاده از این پول دیجیتال در آینده هستند.
در نهایت، هدف نهایی بانک مرکزی، اتصال کل سیستم پولی و اقتصادی کشور به ریال دیجیتال و ارائه خدمات متنوع از طریق آن است.



Source
#آغاز #به #کار #ریال #دیجیتال #در #کیش #برنامههای #بعدی #بانک #مرکزی #برای #این #پروژه #چیست

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply