Friday, June 28, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهدر تاریخ ۲۱ ژوئن، کرتیس جیمز جکسون سوم (Curtis James Jackson III)، خواننده مشهور رپ، معروف به “۵۰ سنت” (50 Cent) ادعا کرد که حساب کاربری X او به همراه وب‌سایتش هک شده است. هکرها از این حساب برای تبلیغ یک رمزارز تقلبی به نام گانیت (GUNIT) استفاده کرده‌اند.

گانیت یک توکن با الگوی پامپ و دامپ است و توسعه‌دهندگان این توکن با سوءاستفاده از دنبال‌کنندگان زیاد ۵۰ سنت در X (حدود ۱۲.۹ میلیون نفر)، برای رمزارز خود تبلیغ کرده و باعث افزایش قیمت آن شدند.
سپس آنها با خارج کردن سرمایه خود، ارزش گانیت را به شدت کاهش دادند. در نهایت قیمت این توکن به ۰.۰۰۰۱۶ دلار سقوط کرد.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


۵۰ سنت همچنین گفت که مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار از سرمایه قربانیان این کلاهبرداری به سرقت رفته است. وی تأکید کرد که هیچ ارتباطی با این ارز دیجیتال ندارد.
ادعای ۵۰ سنت درباره مبلغ کلاهبرداری اغراق‌آمیز است. بررسی‌های کوین‌تلگراف (Cointelegraph) روی داده‌های معاملاتی گانیت نشان داد که چندین آدرس کیف پول مقدار قابل توجهی از این توکن را فروخته‌اند.
در این میان، چهار حساب کاربری پس از تبلیغ این توکن در حساب ایکس ۵۰ سنت، بیش از ۱۰۰ هزار دلار گانیت فروخته‌اند.rapper-50-cent-x-hacker-memecoin-rug-pull-sca
بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارزش واقعی که معامله‌گران با فروش گانیت به دست آورده‌اند، بسیار کمتر از ۳۰۰ میلیون دلار است. حجم کل معاملات این توکن در زمان انتشار این خبر، حدود ۱۹.۴ میلیون دلار بود.
این اتفاق پس از ورود چندین سلبریتی معروف به فضای رمزارزها، رخ داده است. افزایش تبلیغات این توکن‌ها توسط سلبریتی‌ها، موجب ایجاد آشوب در بازار شده است.
برای مثال، کیتلین جنر پس از عرضه‌ توکن شخصی خود با نام جنر (JENNER)، پیام‌های ضد و نقیضی منتشر کرد که باعث سردرگمی در میان فعالان بازار شد.



Source
#ادعای #کلاهبرداری #۳۰۰ #میلیون #دلاری #با #سوءاستفاده #از #حساب #خواننده #رپ

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply