Wednesday, June 26, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهصرافی رمزارزی آپ‌هولد (Uphold) با انتشار اطلاعیه‌ای برای کاربران اروپایی خود اعلام کرده که از ابتدای ماه جولای، پشتیبانی از شش استیبل‌کوین محبوب را متوقف خواهد کرد.

آپ‌هولد عنوان کرده‌ که این اقدام را در راستای مطابقت با قوانین نظارت بر بازار دارایی‌های کریپتوی اتحادیه اروپا (MiCA) انجام خواهد داد. چارچوب MiCA در ماه می ۲۰۲۳ به تصویب رسید و در ژوئن ۲۰۲۳ لازم‌الاجرا شد.
شش استیبل‌کوین یاد شده شامل تتر (USDT)، دای (DAI)، فرکس پروتکل (FRAX)، دلار جمینی (GUSD)، دلار پکس (USDP) و ترو یو‌اس‌دی (TUSD) هستند.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


کاربرانی که این استیبل‌کوین‌ها را در اختیار دارند، باید قبل از ۲۸ ژوئن آن‌ها را به یک ارز دیجیتال دیگر تبدیل کنند. در غیر این صورت، آپ‌هولد به‌طور خودکار آنها را به یواس‌دی کوین (USDC) تبدیل خواهد کرد.
چهارچوب MiCA، الزامات نظارتی اضافی و سخت‌گیرانه‌تری را برای استیبل‌کوین‌های دارای پشتوانه فیات و توکن‌های پول الکترونیکی ایجاد می‌کند.
تحت چهارچوب MiCA، صادرکنندگان استیبل‌کوین‌ها در اتحادیه اروپا باید مجوزهایی را به عنوان موسسات اعتباری یا مؤسسات پول الکترونیکی اخذ کنند. همچنین، طبق این چهارچوب، سازمان بانک‌داری اروپا به جای مقامات ملی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مسئول نظارت بر توکن‌ها خواهند بود.
به غیر از آپ‌هولد، سایر صرافی‌های بزرگ از جمله بایننس نیز در اوایل ماه ژوئن، سیاست‌های فهرست استیبل کوین خود را به منظور مطابقت با مقررات MiCA تغییر دادند.
بایننس در راستای قوانین جدید، استیبل‌کوین‌های خود را به دو دسته کوین‌های مجاز و غیرمجاز تقسیم کرد. با این حال، برخلاف آپ‌هولد، بایننس هنوز تصمیم نگرفته که کدام استیبل‌کوین‌ها در این دسته‌ها قرار خواهند گرفت.
در ماه مارس، صرافی‌ اوکی‌ایکس نیز بدون اشاره به مطابقت با قوانین MiCA، تتر را از لیست بخش اروپایی خود خارج کرد. صرافی کراکن نیز در حال بررسی ادامه پشتیبانی از USDT در این منطقه است.



Source
#حذف #استیبلکوین #برتر #از #صرافی #آپهولد #از #اول #ماه #جولای #علت #چیست

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply