Sunday, June 23, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهآژانس امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا (CISA) نسبت به افزایش کلاهبرداری با جعل هویت کارمندان دولت که سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال را هدف قرار می‌دهد، هشدار داد. این آژانس تأکید کرد که کارکنان CISA هرگز درخواست انتقال وجه، دریافت وجه نقد، ارز دیجیتال یا استفاده از کارت هدیه نخواهند داشت.

به گفته فیل لارت (Phil Larratt)، مدیر تحقیقات چینالیسیس (Chainalysis)، کلاهبرداری‌ها همچنان یکی از مهم‌ترین تهدیدها برای کل اکوسیستم ارز دیجیتال به شمار می‌رود.
او گفت که کلاهبرداری‌ها یکی از بزرگ‌ترین محرک‌های جرایم مبتنی بر ارز دیجیتال هستند که حداقل ۴.۶ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۲۳ داشته‌اند. همچنین، کلاهبرداری با جعل هویت کارمندان دولت با میانگین پرداخت ۹۴۸ دلار، در رده چهارم کلاهبرداری‌ها قرار دارد.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


لارت بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه و آموزش عمومی به عنوان اولین خط دفاعی در برابر کلاهبرداری‌ها تأکید کرد؛ چرا که وقتی دارایی‌های رمزارزی به شخص ثالث منتقل می‌شوند، دیگر کنترلی بر آنها وجود ندارد.
در میان کلاهبرداری‌های جعل هویت کارمندان فدرال، دو تاکتیک فیشینگ و تخلیه رمزارز رایج هستند. کلاهبرداران فیشینگ، به طور سنتی با انتشار از برنامه‌های جعلی ارز دیجیتال، بخش زیادی از کاربران را هدف قرار داده و آنها را فریب می‌دهند.
او گفت که این روش توسط کلاهبرداران روابط عاشقانه، که به عنوان کلاهبرداران قصابی خوک نیز شناخته می‌شوند، به کار گرفته شده و منجر به ضررهای قابل‌توجهی شده است.
همچنین، کلاهبرداران تخلیه رمزارزی، وب‌سایت‌های جعلی وب ۳ را تبلیغ می‌کنند تا قربانیان را فریب دهند و کنترل وجوه کیف پول آنها را به دست آورند.
برای مقابله با این تاکتیک‌های کلاهبرداری، اجرای اقدامات امنیتی محافظتی مانند افزونه‌های امنیتی وب ۳ برای پروژه‌ها و کاربران ارز دیجیتال ضروری است. این افزونه‌ها به شناسایی و جلوگیری از وب‌سایت‌ها و برنامه‌های جعلی کمک می‌کنند.



Source
#هشدار #کلاهبرداری #ارز #دیجیتال #با #جعل #هویت #کارمندان #دولت

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply