Tuesday, July 2, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهنیمه‌ اول سال ۲۰۲۴، بازار ارزهای دیجیتال شاهد رونق چشمگیری بود. در این مدت، بیت کوین پیشرفت‌های مهمی داشت، از جمله تأیید اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات آن در آمریکا و برگزاری چهارمین هاوینگ.

این عوامل باعث افزایش بیش از ۶۰ درصدی قیمت بیت‌کوین نسبت به ابتدای سال شده است. با این حال، کارشناسان معتقدند که عوامل دیگری نیز می‌توانند روند صعودی بیت‌کوین را در نیمه‌ دوم سال تقویت کنند و قیمت آن را به ۱۵۰ هزار دلار برسانند.
اولین عامل، تأثیرگذاری کامل رویداد هاوینگ بر قیمت است. هاوینگ باعث نصف‌شدن پاداش استخراج‌کنندگان بیت‌کوین می‌شود و با کاهش عرضه و ثابت ماندن یا افزایش تقاضا، قیمت این ارز دیجیتال افزایش می‌یابد. از این رو، تحلیلگران احتمال جهش قیمتی بیت‌کوین در آینده‌ نزدیک را بالا می‌دانند.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


دومین عامل کلیدی، پذیرش گسترده‌تر ارزهای دیجیتال از طریق راه‌اندازی صندوق‌های ETF اسپات است. انتظار می‌رود همانند بیت کوین،‌ تأیید صندوق‌های ETF اسپات اتریوم نیز بر پذیرش و ثبات کلی بازار ارزهای دیجیتال تأثیر مثبت بگذارد.
انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، عامل سومی است که می‌تواند بر قیمت بیت‌کوین تأثیر بگذارد. حمایت دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه، از صنعت کریپتو در مقایسه با سیاست‌های بایدن، می‌تواند زمینه‌ای برای رونق بیشتر این بازار فراهم کند.
چهارمین عامل کلیدی، احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نیمه‌ دوم سال است که می‌تواند به نفع بیت‌کوین تمام شود.
همچنین، با توجه به تورم و بدهی‌های بالای دولت آمریکا، فدرال رزرو ممکن است مجبور به حفظ سیاست‌های حمایتی مالی شود که این موضوع هم می‌تواند جذابیت بیت‌کوین را به عنوان یک دارایی برای مقابله با تورم، افزایش دهد.
علاوه بر این عوامل، تحلیل تکنیکال نیز الگوی سر و شانه‌ معکوس را در تایم‌فریم روزانه‌ بیت‌کوین نشان می‌دهد که می‌تواند نشانه‌ای از یک روند صعودی پایدار در آینده باشد.



Source
#عامل #کلیدی #که #میتوانند #قیمت #بیتکوین #را #به #۱۵۰ #هزار #دلار #برسانند

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply