Saturday, July 6, 2024



نایب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس جمهور السالوادور و یکی از مدافعان سرسخت بیت کوین، از سمت خود کناره‌گیری کرد. بوکله که به خاطر حرکت جسورانه خود در به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان ارز قانونی این کشور به شهرت رسید، در تاریخ ۱ دسامبر استعفا داد تا بر کمپین انتخاباتی مجدد خود در سال ۲۰۲۴ تمرکز کند.

به گزارش والکس و به نقل از cryptopolitan، بوکله که در ماه ژوئن ۲۰۱۹ مسئولیت ریاست جمهوری السالوادور را بر عهده گرفت، به سرعت توجه نهادهای بین‌المللی را به دلیل تلاش‌هایش برای کاهش نرخ بالای قتل در این کشور و حمایت از ارزهای دیجیتال به خود جلب کرد. السالوادور تحت رهبری او به اولین کشوری تبدیل شد که بیت کوین را به عنوان پول رایج در سپتامبر ۲۰۲۱ پذیرفت.

او همچنین از پروژه بلندپروازانه ساخت «شهر بیت کوین» با انرژی آتشفشان حمایت کرد که گواهی بر تعهد او به ادغام ارزهای دیجیتال در اقتصاد این کشور است.

انتظار می‌رود که کمپین انتخابات مجدد بوکله به شدت تحت تاثیر موضع رمزارزی و نتایج سیاست‌های او از جمله پروژه شهر بیت کوین قرار گیرد.

با این حال، دوران تصدی بوکله بدون بحث و جدل هم نبود. منتقدان به مواردی از نقض حقوق بشر در سرکوب فعالیت‌های مجرمانه در السالوادور اشاره کرده‌اند.

گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در ماه مارس، نگرانی‌هایی را در مورد «بازداشت‌ دسته جمعی» تبهکاران از سال ۲۰۲۲ ابراز می‌کند، به طوری که گزارش شده بسیاری از این افراد مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند یا در طی بازداشت جان خود را از دست داده‌اند.

این ادعاها روایت پیچیده‌ای را از ریاست جمهوری بوکله ارائه می‌دهد و سیاست‌های رمزارزی نوآورانه را با روش‌های حکومتی بحث‌برانگیز او در کنار هم قرار می‌دهد.

با استعفای بوکله، کلودیا رودریگز دی گوارا (Claudia Rodríguez de Guevara) به عنوان رئیس‌ جمهور موقت سکان هدایت این کشور را بر عهده می‌گیرد و انتظار می‌رود تا ماه ژوئن ۲۰۲۴ در این سمت باقی بماند. انتخابات عمومی بعدی برای فوریه ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده و بوکله قصد دارد در آن شرکت کند.

نوشته رییس جمهور حامی بیت کوین السالوادور از سمت خود کناره‌گیری کرد اولین بار در والکس. پدیدار شد.


#رییس #جمهور #حامی #بیت #کوین #السالوادور #از #سمت #خود #کنارهگیری #کرد

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply